اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


گرمایش


معرفی انواع سیستم های گرمایشی

همان گونه که می دانید استفاده از سیستم های گرمایشی در فصول سرد سال از مهم ترین و ضروری ترین نیازهایی است که به آن توجه خاصی می شود و اولویت در استفاده از سیستمی است که با وجود توان گرمایشی بالا مصرف بسیار پایینی داشته باشد. امروزه سیستم های گرمایشی متنوعی وارد بازار شده اند و هر کدام از موارد استفاده ی متفاوتی برخوردار هستند و به صورت کلی در دو حالت صنعتی و خانگی تولید می شوند و برای استفاده در فضاهای بسته طراحی شده اند.

این گونه تجهیزات علاوه بر اینکه از نظر مدل با یکدیگر متفاوت هستند با توجه به سوخت مصرفی نیز متفاوت هستند.امروزه انواع دیگری از سیستم های گرمایشی طراحی و ساخته شده اند که برای استفاده در محیط های باز مناسب می باشند و گرمایی که ایجاد می کنند تنها مناسب برای محیط های کوچک و یا مکان هایی هستند که به صورت مداوم درب آنها باز می شود. 

سیستم های مناسب جهت گرمایش فضای باز

با توجه به اینکه گرم کردن یک محیط باز امری ناممکن به نظر می رسد جهت انجام این کار تنها باید به سیستم هایی فکر کرد که بتوانند گرمایش موضعی داشته باشند و تنها محیطی را گرم کنند که مد نظر است. بدین منظور در بین تمامی سیستم های گرمایشی تنها دو نوع تجهیز وجود دارد که برای استفاده در چنین محیط هایی مناسب است که در زیر نام آنها آورده شده است که بدون نیاز به گرمایش مرکزی قابلیت تامین حرارت در محیط را دارد و سعی کردیم توضیحاتی نیز در مورد عملکرد هرکدام برای شما آماده نماییم:

  • هیترهای تابشی
  • هیترهای چتری

انواع هیترهای تابشی و چگونگی عملکرد آنها

هیترهای تابشی نوعی از سیستم های گرمایشی هستند که به آنها هیترهای گرماتاب نیز گفته می شود. ساخت این سیستم ها با الهام گرفتن از خورشید انجام گرفته است بدین صورت که همان گونه که نور خورشید به اجسام می تابد و با نفوذ در آنها باعث گرم شدن محیط اطراف می گردد، این تجهیزات گرمایشی نیز بدین صورت ساخته شده اند و گرما را با تاباندن در اجسام انتشار می دهند.

شکل ساختاری این دستگاه ها به صورتی است که نصب آنها بر روی دیوار و یا سقف انجام می گیرد. این تجهیزات پرکاربرد به دو صورت گازی و برقی تولید می شوند و به دلیل تفاوتی که در مصرف سوخت دارند از قطعات متفاوتی نیز جهت تامین گرما استفاده می کنند.سیستم های فوق به دلیل ساختار متفاوت و مکانیزم متمایزی که در انتقال حرارت و گرما دارند در محیط های باز مانند رستوران هایی که در محوطه های باز هستند، آلاچیق ها و بالکن ها کاربرد دارند.

روش انتقال گرما در این سیستم ها بدین صورت است که با تاباندن گرما به رفلکتور که از اجزای بسیار مهم در این سیستم ها می باشد آن را منعکس کرده و این عمل باعث نفوذ گرما در اجسامی که در زیر آن وجود دارند می شود و بدین صورت محیط اطراف آن گرم می شود. در آلاچیق ها و یا بالکون ها با نصب این سیستم می توانید گرمای بسیار مطلوبی را ایجاد کنید.

انواع هیترهای چتری و نحوه ی استفاده از آنها

از دیگر انواع سیستم های گرمایشی که برای استفاده در محیط های باز طراحی شده است، هیترهای چتری هستند که به آنها هیترهای قارچی نیز می گویند. قبل از اینکه در مورد ساختار و نحوه ی استفاده از این سیستم صحبتی داشته باشیم بایستی چنین عنوان کنیم که هیترها را با توجه به شکل و نیازی که در محیط نسبت به آنها وجود دارد انتخاب می کنند.

هیترهای چتری به گونه ای ساخته شده اند که دارای گرمای کمی هستند و تنها محیط اطراف خود را گرم می کنند بنابراین با قرار دادن آنها در آلاچیق و یا هر محیط باز، اطراف خود را به صورت مطلوبی گرم می کنند. همان گونه که از نام این تجهیزات نیز مشخص است دارای کلاهکی هستند که باعث شده به شکل چتری و یا قارچ دیده شوند. زمانی که حرارت به این چتر برخورد می کند به سمت پایین انعکاس داده شده و محیط اطراف آن گرم می شود.

نکته ی پایانی

به عنوان نکته ی پایانی لازم به ذکر است که جهت گرمایش فضای باز راهکارهای مختلف دیگری نیز وجود دارد و از روش های متفاوتی جهت انجام آن استفاده می شود که با توجه به شرایط محیطی متفاوت هستند و علاوه بر اینکه باعث ایجاد گرمای مطلوب می شوند زیبایی و حس مطلوبی را ایجاد می کنند که وصف ناپذیر خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>