اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گرمایش

در دنیای مدرن و صنعتی امروزه با افزایش روزافزون جمعیت و بالا رفتن تقاضا برای مواد غذایی ساخت و راه اندازی فضاهای تولیدی رونق پیدا نموده است. این محیط ها در ابعاد بزرگ و وسیع طراحی شده اند و تولید آنها اغلب در زمان خارج از فصل انجام می گیرد. همانطور که می دانید مهم ترین مسئله در پرورش گیاهان و دام ها، بحث گرمایش و تامین دمای مطلوب برای رشد محصولات می باشد. این فضاها قابلیت تنظیم شرایط محیطی را داشته و دما و رطوبت آنها کنترل شده می باشد.

گلخانه ها و مرغداری ها از جمله این محیط ها می باشند. صاحبان صنایع برای گرمایش و ثابت نگه داشتن دمای گلخانه و مرغداری از سیستم های گرمایشی متنوع استفاده می کنند.این سیستم ها زیر مجموعه تجهیزات صنعتی هستند که با ظرفیت های بالای گرمایی ساخته شده اند. پیشرفت تکنولوژی و فناوری باعث گردیده تا دستگاه ها و تجهیزات گرمایشی مدرن شده و تنوع بالایی داشته باشند که می توان به سیستم های حرارت مرکزی، سیستم های گرمایش تابشی، جت هیتر و کوره های هوای گرم یا هیترهای کابینتی اشاره نمود.

معرفی انواع سیستم ها برای گرمایش گلخانه و مرغداری

هدف استفاده از سیستم های گرمایشی ایجاد فضایی گرم و مطبوع در محیط داخلی ساختمان ها می باشد. هر یک از سیستم های گرمایشی که در بازار مصرف وجود دارند برای ساختمان های خاص طراحی شده اند. این دستگاه ها در یک دید کلی به دو دسته خانگی و صنعتی دسته بندی می شوند. منظور از بخش صنعتی فضاهای تولیدی، کارگاه ها، سالن های مونتاژ، گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها و صدها محل دیگر می باشد. سیستم های حرارت صنعتی محیط های بزرگ و وسیع را ساپورت نموده و ابعاد و ساختاری پیچیده دارند. نمونه ای از این تجهیزات گرمایشی شامل موارد زیر هستند.

  • سیستم حرارت مرکزی
  • سیستم گرمایش تابشی
  • جت هیترها
  • هیترهای کابینتی

در سیستم حرارت مرکزی گرما به کمک یک سیال که اغلب موارد آب گرم بوده و توسط توزیع کنندگان حرارت ( رادیاتور، یونیت هیتر و …) در محیط پخش می گردد. این سیستم ها به دلیل اشغال فضای بزرگ و هزینه های تعمیرات و نگهداری بالا دیگر زیاد مورد کاربرد نیستند. سیستم گرمایش تابشی از سامانه های گرمایشی مدرنی هستند که اغلب برای گلخانه ها کاربرد دارند. هیترهای تابشی برای سالن هایی که سقف بلندی دارند بسیار مناسب و کارآمد می باشند.

نوع سوم سیستم های گرمایشی جت هیترها هستند که در مدل های گازی و دوگانه سوز گازی و گازوئیلی ساخته شده اند. و بالاخره هیترهای کابینتی از اصلی ترین دستگاه های مورد استفاده در گلخانه ها و مرغداری ها می باشند. این هیترها در دو مدل افقی و عمودی ساخته شده و ظرفیت های گرمایی متنوعی دارند.شاید معرفی هیترهای کابینتی به عنوان کارآمدترین هیترها برای گرمایش گلخانه و مرغداری به دور از واقعیت نباشد. زیرا این هیترها دارای ویژگی هایی اند که کاملا مطابق با نیاز این واحدها می باشند. یک هیتر مناسب باید دارای خصوصیات زیر باشد.

تولید هوای پاک و بدون آلاینده

در گلخانه و مرغداری اصلی ترین گزینه برای حفظ گیاهان ودام ها وجود هوای پاک و بدون آلودگی می باشد. بنابراین سیستم گرمایشی نصب شده در این فضاها باید فرآیند اشتعال را در داخل کوره انجام داده و گازهای حاصل از احتراق را به بیرون از دستگاه هدایت نماید. این عمل در هیترهای کابینتی به کمک دودکش استاندارد آن انجام می گیرد و گرمای وارد شده به سالن بدون دود و هر نوع گاز سمی می باشد.

بدنه ای مستحکم و ضدزنگ

نصب سیستم های گرمایشی که از استحکام پایینی برخوردار باشند ضمن تحمیل هزینه های زیاد به صاحبان این صنایع می تواند موجب استهلاک سریع و از کارافتادن دستگاه و آسیب دیدن محصولات شود. به خصوص این که محیط گلخانه و مرغداری دارای رطوبت بالا بوده که این امر را تسهیل می بخشد. بنابراین کاربرد هیترهای کابینتی ساخته شده با ورق های گالوانیزه به همراه پوششی از رنگ الکترواستاتیک کوره ای مقرون به صرفه و کاملا اقتصادی می باشد. به ویژه این که در این هیترها از عایق های حرارتی پشم سنگ در بدنه دستگاه استفاده شده است.

قابل اعتماد بودن هیتر کابینتی

هیترهای کابینتی که یکی از بهترین سیستم ها برای گرمایش مرغداری ها به شمار می رود، دارای سیستم های کنترلی و عملکرد اتوماتیک گرمادهی هستند. با تنظیم دمای هیترها می توان آنها را به طور شبانه روزی روشن نموده و مورد استفاده قرارداد.

راندمان حرارتی بالا

این گزینه به لحاظ هزینه های مصرفی سوخت برای کاربران دارای اهمیت می باشد. اگر دستگاه شما با استفاده از قطعات مرغوب و استاندارد ساخته شده باشد می توانید با خیال راحت از راندمان گرمایی بالای آن بهره مند شوید.

قابلیت استفاده از دو نوع سوخت گازی وگازوئیلی

دلیل اهمیت این موضوع در هیترهای کابینتی برای جلوگیری از نوسانات گرمایی می باشد. هیترهای کابینتی با داشتن مشعل دوگانه سوز می توانند از دو نوع سوخت مختلف استفاده کنند. این امر در تامین گرمای دائمی محیط و ممانعت از افت دما برای گیاهان و طیور حیاتی می باشد.

امکان پخش گرما در محیط

اصلی ترین خصوصیت هیترهای کابینتی داشتن فن های آکسیال قدرتمند برای پخش گرمای یکنواخت در محیط می باشد. هیمورا که از سازندگان عمده هیترهای کابینتی بوده که قادر است محل فن ها را با توجه به نوع کاربری مشتریان تغییر دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>