اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پاستوریزه

تجهیزات مورد استفاده برای میکروب زدایی شیر در سه دسته جای می گیرند که مطابق با روش پاستوریزاسیون انتخاب می شوند. کارکرد پاستوریزاتورها همانند بوده و عمده تفاوت آنها در مقدار دما و زمان است. این دستگاه ها شامل موارد زیر است:

  • سیستم های پاستوریزاتور مخزنی
  • سیستم های پاستوریزاتور صفحه ای
  • سیستم های پاستوریزاتور لوله ای

ساختار این تجهیزات از سه بخش کلی ساخته شده که شامل بخش گرمایشی، قسمت نگهدارنده و بخش سرمایشی می باشد. سیستم های گرمایشی می توانند از نوع پکیج، دیگ بخار بوده که به صورت غیرمستقیم موجب گرم شدن و بالا رفتن دمای شیر می شوند. سیستم سرمایشی که در واحدهای صنعتی کاربرد فراوانی دارد می تواند از نوع کولینگ تاور (برج خنک کننده) یا چیلرهای صنعتی باشد. قسمت نگهدارنده که همان مخزن، لوله یا صفحات می باشد شیر را برای مدت زمان خاص نگه داشته تا دمای لازم را دریافت کند.

چگونگی کارکرد پاستوریزاتور های مورد استفاده برای شیر

دستگاه های پاستوریزاتور در مدل ها و ظرفیت های متنوع ساخته شده اند. هدف از کاربرد این تجهیزات سالم سازی و بالا بردن کیفیت شیرهای تولید شده از دامداری ها و آماده نمودن آنها برای مصرف عموم می باشد. این دستگاه ها عملکردی مشابه داشته و در بخش های مختلف تولید شیر و فرآورده های لبنی مورد استفاده قرار می گیرند.

کارکرد پاستوریزاتورها به این شکل است که شیر دریافتی از دامداری ها و مراکز جمع آوری شیر را جهت پخت و پاستوریزه شدن وارد دستگاه می کنند. البته این عمل به کمک پمپ های مخصوص شیر انجام می شود.شیر خام بعد از عبور از یک فیلتر به داخل بخش نگهدارنده پاستوریزاتور وارد می شود. در این قسمت شیر به صورت غیرمستقیم تحت حرارت قرار گرفته و گرم می شود.

میزان گرما و مدت زمان ماندن شیر در این دما بسته به روش کاربردی برای پاستوریزاسیون دارد. بعد از گرمایش شیر و پاک سازی آن اکنون به کمک سیستم سرمایشی عمل خنک سازی و سرد کردن شیر انجام می شود. شیر پاستوریزه شده بعد از اتمام عملیات تحت فرآیند هموژناسیون قرار می دهند تا ترکیب شیر به صورت یکسان و همگن درآید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>