اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشاورزی

دستگاه های بوجاری برقی و پشت تراکتوری دارای تفاوت های بسیار زیادی هستند و استفاده از آنها با توجه به کارکرد دستگاه بوجاری و نیازی که در محیط وجود دارد فرق می کند. از مهم ترین تفاوت هایی که در مورد این سیستم ها می توان ذکر کرد محل نصبی آنها است که با توجه به نوع دستگاه متفاوت است. دستگاه های بوجاری برقی معمولا به صورت مستقل کار می کنند و انرژی لازم برای بوجاری مواد را از نیروی مغناطیسی دریافت می دارند و بخش های مکانیکی آنها مانند الکتروموتور و فن نیروی خود را از برق دریافت می کنند.

استفاده از این سیستم ها در محیط های کارگاهی و کارخانجات بسته بندی انواع غلات و حبوبات انجام می گیرد و عمل بوجاری را با سرعت و با مکانیزم خاصی انجام می دهند. در مقابل دستگاه های بوجاری پشت تراکتوری نوع دیگری از این سیستم ها هستند که همان گونه که از نام آن ها نیز مشخص است برای استفاده در پشت تراکتور طراحی شده اند و نیروی خود برای بوجاری مواد را از خود تراکتور دریافت می کنند.

اگر بخواهیم درباره ی مزیت های این دو دستگاه صحبت کنیم چنین می توان عنوان کرد که دستگاه های بوجاری برقی استفاده ی راحت تری دارند و از ایمنی بالایی برخوردار هستند و برق مصرفی آنها همان گونه که قبلا نیز ذکر شد تک فاز و یا سه فاز است، اما دستگاه های بوجاری پشت تراکتوری کاملا متفاوت هستند و به تنهایی قابل استفاده نمی باشند و باید حتما برای بکار بردن آنها جهت بوجاری مواد از تراکتور استفاده شود. این سیستم ها در طول زمان باعث استهلاک سریع تراکتور شده و سوخت مصرفی در آن را افزایش می دهند. امروزه بنا به دلایل ذکر شده استفاده از این سیستم ها بسیار کاهش یافته است.

کارکرد دستگاه بوجاری

  • کاربردهای دستگاه های بوجاری
  • پاک کردن انواع دانه ها مانند غلات، حبوبات و دیگر دانه های ریز
  • جداسازی دانه ها از یکدیگر
  • استفاده جهت سایز بندی دانه ها
  • پولیش و برق انداختن دانه ها

چگونگی عملکرد سیستم های بوجاری

کارکرد دستگاه های بوجاری بدین صورت است که ابتدا دستگاهی که مد نظر شما هست و برای نیازی که دارید مناسب می باشد را انتخاب نمایید و در محل مورد نظر مستقر کنید که این مکان با توجه به نوع دستگاه می تواند محیط کارگاهی و یا پشت تراکتور باشد. جهت شروع کار ابتدا مواد مورد نظر را از بخش ورودی وارد دستگاه کنید. معمولا در این دستگاه ها از سرند استفاده می شود که با حرکات ویبراتوری خود و فشار هوایی که فن به دانه ها وارد می کند باعث جدا شدن مواد اضافی مانند پوست دانه ها و یا ریشه های خشک شده و سنگ ریزه ها از این مواد می شوند.

در برخی از دستگاه های بوجاری بعد از اتمام عمل پاک سازی مواد دانه های پاک شده وارد بخش جدا کننده ی این مواد با توجه به سایز آنها می شوند، در پایان دانه های پاک شده از بخش خروجی دستگاه به بیرون منتقل می شوند. در پایان چنین می توان عنوان کرد که استفاده از این دستگاه ها باعث سرعت بخشیدن به عمل بسته بندی مواد شده و به دلیل کاربرد دستگاه بوجاری که بسیار راحت بوده و بدون نیاز به تخصص و آموزشی می توان از آنها استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>