اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسانس

اسانس گیر نوع اول از قابلیت تولید عرق و اسانس نوع اول برخوردار بوده و اسانسی با سطح پایداری بالا تولید می کند اما عطر و طعم مورد نظر را نخواهد داشت. با تولید اسانس دوم توسط دستگاه اسانس گیر نوع دوم می توان به اسانسی معطر و خوش طعم دست یافت، اما ماندگاری این اسانس نسبت به ماندگاری اسانس نوع اول کمتر است.

استفاده از هر دو دستگاه اسانس گیر نوع اول و دوم در کارگاه ها و کارخانجات بزرگ الزامی است تا بتوان اسانس تولیدی هر دو دستگاه را با هم ترکیب و سپس مجدداً آنها را اسانس گیری کرد که منجر به تولید اسانسی ماندگار و خوش طعم به نام اسانس تام می شود و می توان آن را با قیمتی بسیار بالایی به بازار عرضه کرد.

جهت اسانس گیری با دستگاه نوع اول نیاز به استفاده از خود گیاه است و البته باید مقداری آب به آن اضافه کرد این در حالیست که با اسانس گیر نوع دوم نیاز به خود گیاه نیست و باید از عرقیات گیاهان جهت تولید اسانس استفاده کرد. اسانس نوع اول در برابر سرما یخ می زند و حالت روغن مانند دارد اما اسانس نوع دوم این حالت را نداشته و با قرار دادن آن در یخچال در آن یخ زدگی ایجاد نمی گردد.

روش تهیه اسانس نوع یک با دستگاه اسانس گیر اول

اسانس گیر نوع اول هیمورا از سه بخش اصلی تشکیل شده که شامل کولینگ تاور، دیگ پخت و دیگ بخار است. باید این سه دستگاه توسط اتصالات با هم در ارتباط قرار گیرند. سپس گیاه مورد نظر داخل دیگ پخت ریخته شده و مقداری آب به آن اضافه شود. سپس دیگ بخار را پر از آب کرده و مشعل را به گاز شهری وصل نموده و روشن کنید تا لوله های آتشخوار که بخش میانی دیگ بخار را تشکیل داده اند گرم شده و حرارت ناشی از لوله ها سبب گرم شدن آب داخلی دیگ بخار شود که نتیجه آن تولید بخار است.

بخار تولیدی از بخش خروجی دیگ بخار به بخش ورودی بخار مخزن پخت منتقل و در آنجا مستقیماً به گیاه برخورد و اسانس و رایحه موجود در آن را جدا می کند. بخار حاوی اسانس از طریق خروجی بخار مخزن پخت به داخل کندانسور منتقل می شود و در آنجا عمل تقطیر و خنک سازی بخار صورت می گیرد. آب داخلی کندانسور توسط کولینگ تاور خنک نگه داشته می شود، بگونه ای که آب گرم کندانسور از بخش خروجی آن، به سمت ورودی آب کولینگ تاور هدایت شده و در داخل کولینگ تاور سرد می شود. بعد از اینکه آب سرد شد از طریق خروجی کولینگ تاور مجدداً به داخل کندانسور وارد می شود و این عمل به صورت پی در پی ادامه می یابد تا آب کندانسور همیشه خنک باشد.

بعد از اینکه کندانسور بخار را به مایع تبدیل کرد باید این مایع حاوی اسانس به بخش اسانس گیر هدایت شده و در آنجا اسانس به داخل مخزن شیشه ای منتقل شود و نهایتا عرق باقیمانده در بخش پایین آن قرار گیرد. از طریق شیرهای تخلیه می توان اسانس خالص و عرق تولیدی را استخراج کرد. در ادامه نحوه تولید اسانس دوم شرح داده خواهد شد.

تولید اسانس دوم با دستگاه اسانس گیر نوع دوم

در اسانس گیر نوع دوم مواد اولیه همان عرقیات گیاهی است و البته می توانید از گلاب نیز جهت تهیه اسانس گل محمدی استفاده کنید. بدین ترتیب عرق یا گلاب را جهت تولید اسانس دوم داخل مخزن پخت ریخته و درب آن را محکم ببندید. سپس دیگ را روی اجاق گاز صنعتی و یا هر تجهیز گرمایشی دیگر قرار دهید تا عملیات پخت شروع شود. بعد از اینکه مواد داخلی مخزن به جوش آمد عملیات تبخیر صورت گرفته و اسانس موجود در عرق یا گلاب از آن جدا شده و در حالت بخار به بخش بالای مخزن منتقل می گردد. یک لوله به درب مخزن وصل شده که بخار از آنجا خارج و به کندانسور وارد می شود.

در کندانسور عملیات تبدیل بخار به مایع (سرد کردن بخار) صورت می گیرد. توجه کنید که کندانسور این دستگاه از نوع آبی است و آب آن را می توان به واسطه کولینگ تاور یا آب مدار باز سرد کرد تا زمانی که بخار به این بخش وارد می شود دمای خود را از دست داده و سرد شود. سپس مایع تقطیر شده به بخش اسانس گیری این دستگاه هدایت و در آنجا مقداری اسانس از مایع گرفته شده و به داخل مخزن شیشه ای نگهدارنده اسانس منتقل می شود.

مایع باقیمانده مجدداً جهت تقطیر به داخل مخزن وارد و دوباره مورد حرارت قرار گرفته و پروسه قبلی اجرا می گردد. این روند تا جایی ادامه می یابد که تمامی اسانس موجود از عرق جدا و در هر تکرار مقداری اسانس خالص تولید شده و به داخل مخزن نگهداری منتقل می گردد. در نهایت تنها چیزی که داخل مخزن باقی می ماند آب مقطر است و اسانس خالص داخلی مخزن را می توان از طریق شیر تخلیه به داخل ظرف مورد نظر منتقل کرد. آب مقطر نیز توسط شیر تخلیه مجزا قابل استخراج است.

فواید تولید اسانس دوم و اول با دستگاه های اسانس گیر

  • کمک به کسب درآمد بالا با فروش و عرضه به بازار
  • تولید حجم بالای اسانس در کمترین زمان (بدون نیاز به نیروی انسانی زیاد)
  • کمک به درمان بسیاری از بیماری ها
  • تولید اسانس دوم و اول خالص و خوش طعم (به صورت خوراکی و غیرخوراکی)
  • استفاده از اسانس جهت تولید لوازم بهداشتی و آرایشی
  • تولید اسانس هایی با سطح ماندگاری و طعم و عطر بالا
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>