اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استابلایزر

می توانیم برای پاسخ به سوال استابلایزر چیست ؟ بدین گونه توضیح دهیم که انرژی الکتریکی یا برقی یکیاز انرژی های بسیار کاربردی است که کلیه تجهیزات و وسایل زندگی، حوزه های درمانی و سلامت انسان وابسته به این جریان الکتریکی می باشد. با افزایش دستگاه های برقی و افزایش مشترکان برق شهری و ازدیاد مصرف آن، گاها ممکن است اشکالاتی در توزیع صحیح برق به وجود آید.

برق مصرفی مورد استفاده در کشور ما با ولتاژ 220 ولت عرضه می شود و ایرادات به وجود آمده ممکن است سبب افت یا بیشتر شدن این ولتاژ گردد. تغییرات ولتاژ هر زمان منجر به صدمه دیدن لوازم برقی در بخش های خانگی، صنعتی و سیستم های ایمنی می شود. این آسیب ها اغلب به موتور تجهیزات، کمپرسور، پاورها و مدارهای الکتریکی وارد می شود. برای جلوگیری از این صدمات و خسارات وارده از دستگاهی به نام استابلایزر استفاده می شود.

وظیفه استابلایزر این است نوسانات به وجود آمده در ولتاژ مدار برقی را تثبیت نموده و سپس این ولتاژ را در اختیار دستگاه های برقی قرار می دهد. کلمه استابلایزر Stabilizer در لغت به معنی وسیله ای است که از نوسان برقی جلوگیری کرده و آن را جبران می کند. استابلایزر می تواند افت ولتاژ یا افزایش آن را تشخیص داده و آن را به ولتاژی تبدیل نماید که دقیقا مطابق با ولتاژ تعریف شده برای دستگاه های شما می باشد. این عمل مانع از سوختن یا صدمه دیدن لوازم شما می شود.

استابلایزر را می توان برای کلیه لوازم برقی همانند تلویزیون، یخچال، تجهیزات اداری، سیستم های روشنایی، تجهیزات پزشکی، سیستم های امنیتی، کولر های گازی، سیستم های صوتی و تصویری، لباسشوئی و کامپیوتر مورد استفاده قرار داد.

دلایل استفاده از استابلایزر چیست ؟

استابلایزرها وسیله ای الکترونیکی کنترل ولتاژ هستند که تضمین می کنند یک وسیله برقی از جریان برق بدون نوسان استفاده کرده و کمبود ولتاژ یا افزایش ناگهانی آن به دستگاه نرسیده و آنچه دستگاه از آن استفاده می کند ولتاژ دقیق و بی مشکل می باشد. همانطور که همگان می دانیم هر وسیله برقی با یک طیف خاص از ولتاژ برقی طراحی و تولید شده است. این ولتاژ روی تجهیزات به صورت خوانا نوشته شده که دارای یک تلورانس مابین 5 الی 10 درصد دریافتی کل دستگاه را می توانند تحمل نمایند.

البته توجه داشته باشید که تکرار نوسانات ولتاژ حتی در مقیاس های مجاز نیز موجب کاهش عمر دستگاه های برقی می شود. بنابراین وجود نوسانات می تواند مختل زندگی روزانه در تمام زمینه ها شده و در اینجاست که به کار بردن استابلایزرها می تواند راه حل مناسب و گزینه ای هوشمند برای رفع این مورد باشد.نکته قابل توجه این است که ورود بیش از حد ولتاژ به یک وسیله برقی در طولانی مدت می تواند موجب آسیب های جدی و از کارافتادن دستگاه شود. در تجهیزاتی که دارای عملکرد پیوسته بوده این عملکرد قطعی می شود و همچنین عمر دستگاه را کاهش می دهد.

در مقابل افت ولتاژ از مقدار مورد نیاز وسایل می تواند توان و ظرفیت کاربردی آن را کاهش داده وبه خصوص در تجهیزات گرمایشی فشار بیشتری به دستگاه وارد نماید. در تجهیزاتی که دارای سیستم های دیجیتالی و حساس هستند موجب به هم خوردن محاسبات دستگاه شده و عملکرد آن را تحت تأثیر قرار می دهد. نبود ولتاژ کافی در الکتروموتورها موجب کاهش توان و قدرت آنها درتولید نیروی محرکه می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>