اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


استابلایزر


انواع استابلایزر چیست ؟

امروزه استابلایزرها از تجهیزاتی هستند که حداقل یک عدد از آنها در بخش های مختلف خانگی، صنعتی، اداری، تولیدی، پزشکی و غیره قابل مشاهده می باشد. این دستگاه ها سبب انجام کارها به صورت قابل اطمینان و مطمئن شده و جریان های پایین را تقویت نموده و جریان های بالای برقی را تعدیل می نمایند تا برق ورودی به دستگاه همان اندازه ای باشد که با آن طراحی و ساخته شده است.

استابلایزرها براساس فاکتورهایی همانند کارکرد و عملکرد ونیاز کاربران انواع مدل های مختلفی دارند. اما همانطور که می دانید همگی آنها برای یک هدف به کار گرفته می شوند. وجود استابلایزرها عمر دستگاه های الکترونیکی را بیشتر نموده و عملکرد آنها را بهبود می بخشند. به همین جهت شناخت انواع استابلایزرها با هدف محافظت از ولتاژ اهمیت دارد. استابلایزرها در سه مدل کلی ساخته شده اند که عبارتند از:

  • استابلایزرهای رله ای
  • استابلایزرهای سروو
  • استابلایزرهای استاتیکی

استابلایزرهای رله ای

این دسته از استابلایزرها اغلب برای کاربردهای خانگی ساخته شده اند. البته برخی مدل های آنها در سطح تجاری نیز به کار برده می شوند. عملکرد این دستگاه ها وابسته به ترانس و رله ای است که روی دستگاه نصب شده است. این استابلایزر که کنترل کننده جریان است نسبت به عدد تعیین شده برای ولتاژ حساسیت داشته و ولتاژ خروجی را نسبت به آن اندازه گیری می کند. میزان حساسیت استابلایزرهای رله ای در حدود 6 الی 15 درصد جریان ورودی بوده و این کار را با دقت خوبی انجام می دهند. این استابلایزرها در مقایسه با سایر نمونه ها دارای مزیت هایی همانند هزینه کم، دقت خوب و قابل قبول و وزن پایین هستند.

استابلایزرهای سروو

این مدل از استابلایزرها مجهز به یک موتور سروو هستند که این مدل از موتورها در علم مهندسی برقی به موتورهایی گفته می شود که امکان کنترل دقیق حرکت دورانی و خطی آن وجود داشته باشد. ویژگی بارز این موتورها کنترل دقیق آنها می باشد. در صنایع یا بخش هایی که جریان ورودی به دستگاه ها یا تجهیزات برقی بالا باشد از استابلایزرهای سروو استفاده می کنند. دقت کنترلی آنها بالا بوده و به اندازه یک تا 50 درصد متغیر می باشد. بنابراین این دستگاه ها برای شرایط سخت و حساس کاری یکی از بهترین گزینه ها می باشند.

این دستگاه ها از یک موتور سروو، ترانس افزاینده و کاهنده، سیستم کنترلی، ترانس خودکار و موتور انتقالی تشکیل شده اند. استابلایزرهای سرو در بخش صنعت که مصرف برق سه فاز دارند بیشترین کاربرد را دارند. البته قابل ذکر است که مدل های خانگی این دستگاه ها با دو عدد ترانس ساخته شده و به کار برده می شوند. و مدل های صنعتی آنها غالبا با سه عدد ترانس مجهز شده اند.

استابلایزرهای استاتیکی

این مدل از استابلایزرها جزء پیشرفته ترین و مدرن ترین سیستم های کنترل ولتاژ می باشند. ساختار این استابلایزرها متفاوت از دو نمونه قبلی بوده و دقت بالایی برای کنترل ولتاژ تا درصدهای بسیار پایین را دارند. این وسیله هیچ قطعه متحرکی در درون خود نداشته و به جای رله و موتور سروو از power electronic converter یا مبدل الکترونیکی نیرو استفاده می کند. دقت این استابلایزر فوق العاده بوده و عدد یک درصد می باشد. این محافظ ولتاژ مدل استاتیکی مجهز به میکروکنترلر و با داشتن اندازه مناسب، قدرت بالا و دقت بی نظیر در کنترل ولتاژ از نمونه های قدرتمند استابلایزرها می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>