اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استابلایزر

این تجهیزات که به عنوان متعادل کننده ولتاژ عمل کرده برخلاف محافظ های برقی، هنگام نوسانات جریان برق را قطع نمی کنند. استابلایزر افت یا افزایش ولتاژ را جبران می نماید یعنی با وجود ترانس نصب شده در این دستگاه ها هنگام افت ولتاژ آن را افزایش داده و برعکس.

بنابراین دستگاه ها و تجهیزات الکتریکی خاموش نمی شوند بلکه با ولتاژ مناسب مربوط به خود کار می کنند. استابلایزرها به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند اول اینکه اگر برای لوازم برقی خود از استابلایزر استفاده می کنید کافی است تا کابل ورودی دستگاه را به درون پریزهای استابلایزر وصل کنید.

اگر از یک استابلایزر سراسر استفاده می کنید آن را بعد از کنتور برق وصل کرده و سیم اصلی ورودی ساختمان را به بخش input و کابل خروجی را به output وصل کنید. در این صورت کل برق ورودی به ساختمان شما تثبیت شده و بدون هر گونه نوسان ولتاژ خواهد بود. به عمل تقویت ولتاژ در زمان افت آن توسط استابلایزر boost و به تعدیل کردن ولتاژ بالا buck گفته می شود. استابلایزرها این کار را با کمک یک ترانس نصب شده در مسیر انجام می دهند.

عملکرد استابلایزرهای رله ای مکانیکی بوده و ترانس موجود در استابلایزرهای سروو از نوع خودکار می باشد. طریق قرار گیری ترانس در مدار محافظ ولتاژ از نکات مهم برای نحوه عملکرد این تجهیزات می باشند. به طور کلی در استابلایزرها ترانس در جریان قرار گرفته و عملیات جبران کاهش ولتاژ به صورت مستقیم از ظرفیت ترانس تامین شده و ولتاژ مورد نیاز دستگاه مهیا می گردد.

مزیت های استفاده از استابلایزر چیست ؟

کاهش هزینه های برقی: وجود هر گونه اختلال در ولتاژ برق مورد مصرف دستگاه ها و تجهیزات برقی می تواند سبب اتلاف انرژی و مصرف بیشتر آن گردد. برای نمونه اگر ولتاژ برق کمتر از میزان مورد نیاز دستگاه ها باشد راندمان کاری الکتروموتور افت پیدا کرده و دور پایین موجب فشار به موتور و تولید گرما خواهد شد.بنابراین تلفات انرژی بیشتر شده و میزان مصرف بالا می رود.

محافظت در مقابل اتصال کوتاه: این دستگاه به عنوان محافظ ولتاژ شناخته شده و اگر به هر علتی اتصالی در خروجی استابلایزر یا مدارهای داخلی آن به وجود آید، دستگاه به صورت خودکار برق خروجی را قطع می کند و از صدمات و بروز اتفاقات جلوگیری به عمل می آورد.

تثبیت جریان برق ورودی به ساختمان و تجهیزات برقی: عمده وظیفه استابلایزر ثابت کردن ولتاژ برق مصرفی دستگاه ها یا برق ورودی به ساختمان می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>