اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

در طراحی و ساخت نمای یک ساختمان، بحث نما بسیار پراهمیت است. در حقیقت طراحی و انتخاب نما یکی از مهم­ ترین بخش های ساختمان سازی است. موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. نمای سرامیک خشک یکی از متریال هایی می باشد با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن معماری، صنعت دکوراسیون و ساختمان، نمای ساختمان و روش های اجرای آن هم دستخوش تغییراتی شده اند.

تولید سرامیک های خشک نما نمونه ای طلایی از تأثیر پیشرفت مهندسی متالورژی در مهندسی ساختمان است. سرامیک های خشک نما عموماً از نوع سرامیک پرسلان است که به روش اکستروژن تولید می شود. این نوع سرامیک، مزیت های زیادی نسبت به کاشی و سرامیک های غیرپرسلانی دارد.

نمای سرامیک خشک یکی از جدیدترین روش ها برای نمای ساختمان ها است که در آن از سرامیک های خشک استفاده می شود. نمای سرامیک خشک به دلیل برخورداری از ویژگی هایی مانند پایداری در دمای بالا، استحکام زیاد، مقاومت بالا در برابر خوردگی و عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی در دنیا به عنوان نمای اصلی توسط طراحان و معماران ساختمان در مراحل ابتدایی جهت اجرای پروژه انتخاب می گردد و در لیست اجزای بسیار مهم و استراتژیک ساختمان قرار می گیرد.

سرامیک خشک به دلیل برخورداری از ویژگی هایی مانند پایداری در دمای بالا، استحکام زیاد، مقاومت بالا در برابر خوردگی و عدم جذب آب در بسیاری از پروژه های ساختمانی در دنیا به عنوان نمای اصلی توسط طراحان و معماران ساختمان در مراحل ابتدایی جهت اجرای پروژه انتخاب می گردد و در لیست اجزای بسیار مهم و استراتژیک ساختمان قرار می گیرد.

نمای خشک چیست؟

در روش نمای خشک برخلاف روش های سنتی طراح و ساخت، خبری از ملات برای اجرای نما نیست. در واقع، در روش نمای خشک، به جای استفاده از ملات، برای نصب نما به ساختمان از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده می شود. نمای خشک متشکل از لایه های متعددی است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است.

بنابراین بین دیواره اصلی ساختمان و مصالحی که برای پوسته ساختمان استفاده می شود، فاصله ای تعیین شده وجود دارد. تمام لایه های نمای خشک با استفاده از سازه هایی از جنس فولاد و آلومینیوم، به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>