اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاشی و سرامیک

سرامیک های خشک نما سرامیک هایی هستند که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک درصد بوده و در نتیجه در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، مقاومت شیمیایی سرامیک های خشک نما بالا می باشد. این سرامیک ها در برابر مواد خورنده ی اسیدی و بازی و مواد شوینده بسیار مقاوم هستند و رنگ آن ها در مواجهه با این مواد، ثابت مانده و تغییر نمی کند.

مقاومت در برابر خش خوردگی نیز از دیگر مزیت های سرامیک های خشک نما است. به خاطر این ویژگی سرامیک های خشک نما زیبایی خود را سال های زیادی حفظ می کنند و درخشندگی و یکنواختی خود را راحت از دست نمی دهند.سرامیک های خشک نما در برابر اشعه های مضر خورشید مانند UV نیز ثبات خود را حفظ می کنند و دچار فرسایش و تخریب تدریجی نمی شوند.نصب سریع و راحت، پایین آمدن هزینه ی نمای ساختمان ها، صرفه جویی در زمان اجرای پروژه ها خصوصا پروژه های بلند مدت از دیگر مزیت های مهم نمای سرامیک خشک است.

نمای سرامیک خشک پرسلانی

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، سرامیک های خشک نما را معمولاً از جنس سرامیک های پرسلانی انتخاب می کنند. دلیل این کار، کاربرد بسیار زیاد کاشی های پرسلانی و ایمنی بالای آن هاست. هم چنین، در دراز مدت قیمت تمام شده کاشی ها و سرامیک های پرسلانی برای سازندگان و بهره برداران، نسبت به نمای سنگ و سیستم ملاتی بالاتر است.از دیگر مزایای سرامیک های پرسلانی می توان به سرعت اجرای بالاتر آن ها اشاره کرد که در حدود یک سوم زمان اجرای سیستم های دیگر است.

قبل از شروع پرداختن به مقوله سرامیک های خشک نما، ابتدا این پرسش مطرح می شود که سرامیک چیست؟ طبق تعریف، به مواد کانی غیر فلزی سرامیک گفته می شود. به این مفهوم که علاوه بر این که معدنی هستند، در عین حال خواص فلزها را ندارند. در صنعت سرامیک دو شاخه اصلی وجود دارد:

سرامیک های پیشرفته

نمای سرامیک خشک که موضوع اصلی بحث ما هستند، در دسته دوم یعنی سرامیک های پیشرفته قرار می گیرند. رایج ترین دسته بندی نمای سرامیک خشک براساس نحوه تولید، ضخامت و سیستم های زیرسازی اجرا آن ها صورت می گیرد. این دسته بندی شامل موارد زیر است:

  • سرامیک پرسلانی خشک نما به حالت مجوف (سوراخ دار)
  • سرامیک پرسلانی خشک نما به حالت تو پر (فول بادی)

دلیل اصلی استفاده از سرامیک ها در همه جا دنیا پایین آوردن هزینه های اجرای نما و هزینه های نگهداری ساختمان از لحاظ مصرف انرژی است.

چرا سرامیک خشک نما جزو سرامیک های پیشرفته است؟

در حال حاضر، پیشرفته یا سنتی بودن یک ماده بیشتر از اینکه به خود آن مربوط باشد، به مفاهیم و دیدگاه هایی بر می گردد که ماده بر آن اساس ساخته شده است و نوع نگاه به این مواد، پیشرفته یا سنتی بودن آن ها را تعیین می کند. با ذکر یک مثال می توان این مفهوم را روشن تر بیان کرد. به عنوان نمونه، گچ و رس جزء مواد بسیار سنتی و متداول هستند و سال های زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرند.

در حال حاضر، می توان با دیدگاه های جدید مانند فناوری نانو، این مواد را در مقیاس اتمی، به گونه ای تغییر داد که دارای خواصی شوند که قبلاً فاقد آن بوده اند. در این صورت، اگرچه هنوز با گچ و رس سر و کار داریم، ولی حوزه پیش روی ما مربوط به مواد پیشرفته خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>