اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فولاد ساختمانی را می توان کاملا با آجر یا بتن سبکی که به اندازه کافی تقویت شده پوشاند.

آجر_و_بتن

در بتن سبک نباید از ماده پر کننده خرد شونده استفاده کرد و باید آن را به اندازه کافی تقویت کرد.

ستون های توخالی فولادی را می توان با بتن ساده یا مسلح شده میلگرد با فیبر پر کرد که حداکثر 120 دقیقه در مقابل آتش دوام آورد.

برای بتن ساده یا مسلح با فیبر، سطح مقطع باید حداقل 140 * 140 یا 200 * 100 باشد و برای بتن مسلح با میله 200 * 200 یا 250 * 150 باشد. ابعاد به میلی متر می باشد.

سیستم های آبی:
قطعات توخالی فولادی متصل به هم را می توان با یک سیستم پمپی با تغذیه با جاذبه با آب پر کرد. آب از دست رفته دوباره تامین می شود و مواد ضد خوردگی و ضد یخ نیز به آن اضافه می شوند.

مهندسی آتش:
سرعت گرم شدن یک قطعه فولادی در داخل آتش به شدت آتش و میزان برهنگی فولاد و تماس آن با آتش بستگی دارد.

در جایی که نسبت سطح به سطح مقطع قطعه فولادی کم باشد دمای آن با سرعت کمتری بالا می روند و بالعکس.

در راه حل هایی که با مهندسی آتش به دست می آیند ابتدا شدت آتش احتمالی براساس سوختنی های موجود، سرعت گردش هوا و خواص گرمایی محاسبه می شود و آنگاه براساس برهنگی فولاد ساختمانی سرعت بالا رفتن دمای آن پیش بینی می شود.

در این صورت با در نظر گرفتن نوع و مقاومت بارگذاری و عوامل دیگر سازه ای، میزان پایداری آن به دست می آید.

با این محاسبات می توان فهمید که آیا نیازی به محافظت می باشد و یا به چه میزانی مورد نیاز می باشد.

بسته به وضعیت موجود، یک ستون بدون محافظ مقطع کمتر از 50 که کاملا بارگذاری شده باشد تا 30 دقیقه در برابر آتش مقاومت می کند، همچنین ستون های سبک تر با پوشش بتن سبک تا حدود 30 دقیقه مقاومت می کنند.

کف تراس ها با مقطع مناسب که در آن ها آهن با مقدار زیادی بتن پوشیده شده است تا 60 دقیقه مقاومت می کنند.

ورق های فولادی نیمرخ دار و کابل های فولادی:
ورق های فولادی نیمرخ دار:
اغلب ورق های پروفیل موجود از شکل دادن ورق های پوشش دار تولید می شوند به این صورت که تسمه از تعدادی غلتک عبور می کند و به تدریج به شکل نهایی نزدیک می شود (نورد سرد) آن گاه ورق پیوسته را در قطعات مناسب می برند و به بازار عرضه می کنند.

مقاطع فولادی استاندارد دارای مقطع ذوزنقه موج دار می باشند که ارتفاع ذوزنقه وابسته به مشخصات مکانیکی و بار وارده می باشد.

در شرایطی که موجب نامتناسب شدن مقطع شود از تیرهای سازه ای در زیر ورق ها استفاده می شود. صفحات موجدار سینوسی و ذوزنقه ای را به کمک چین دادن خم می کنند.

کابل های فولادی:
برای تولید کابل های فولادی، میله های باریک فولاد نرم شده را از دیسک های روغن کاری شده کربید تنگستن عبور می دهند و طول آن را تا 10 برابر افزایش می دهند.

عملیات کشش و مقاومت را افزایش می دهد و انعطاف پذیری فولاد را کاهش می دهد به همین خاطر فولادهایی که کربن بالاتری دارند و برای کابل های محکم تر به کار می روند باید قبل از عملیات کشش با عملیات گرمایی کمی نرم و انعطاف پذیر شوند.

برای تولید کابل های فولادی مخصوص سازه های معلق با بتن پیش فشرده یک دسته از کابل های جدا از هم به هم پیچانده می شوند تا یک کلاف درست کنند، آن گاه یک دسته کلاف را حول یک هسته آهنی یا فیبری می بافند تا یک طناب درست کنند آن گاه یک دسته طناب را می بافند تا کابل مناسب را ایجاد کنند.

برای بتن پیش فشرده باید از کابل های تمام فولادی استفاده کرد.

اجرای کارهای فلزی:
استفاده از فلزات در ساختمان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

از فلزات به عنوان سازه ساختمان، پوشش ها و تزئینات و یراق آلات استفاده می شود و چون نقش کلیدی و اساسی دارند نحوه ساخت و نصب آن ها و همچنین محافظت از آن ها از جمله مهم ترین عملیات ساختمانی به شمار می آید.

به علت تفاوت اساسی بین کارهای فلزی سنگین که معمولا اسکلت ساختمان و یا اجرای سازه آن را تشکیل می دهد با کارهای فلزی سبک مانند ساخت و نصب در و پنجره این قسمت به دو بخش متفاوت تقسیم می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>