اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاشی و سرامیک


مضرس کردن سنگ

مضرس (Mozerras) در لغت نامه دهخدا به معنای سرسخت کردن و ایجاد سختی است. در سنگ هم دقیق همین کار را انجام می دهد. در این عملیات مجموعه ای از فرآیند ها که برای ایجاد سختی و همچنین طرح بر روی سطح سنگ صورت میپذیرد. ایجاد طرح های شیار دار و یا طرح های خوردگی و از نگاه دیگر برای افزایش میزان چسبندگی و اصطکاک در سطح سنگ. از جمله روش های متداول سندبلاست، شات بلاست، تیشه ای کردن، فلیم یا سوزاندن سطح سنگ و شیار دار کردن آن است.

فلیم کردن سنگ

فلیم (Flame) در زبان انگلیسی به معنای شعله است. فلیم کردن نیز عملیاتی است که در آن با شعله متمرکز و با حرارت بالای آتش، توسط دستگاه یا به صورت دستی بر روی سطح سنگ می‌گیرند که باعث ذوب شدن برخی مواد متشکله درسطح سنگ شده (سوزانده شدن) و از حالت براق بودن و صیقلی بودن خارج می‌شود. این بدان علت است که سنگ الاستیسیته بسیار کمی دارد که بر اثر حرارت از سطح آن جدا می‌شود.

از این عمل برای افزایش اصطکاک بر روی سطح سنگ استفاده می‌گردد که معمولا در رمپ پارکینگ ها و نقاط شیب دار که سنگ گرانیت کار شده است استفاده می‌گردد.این کار توسط دستگاه برش هوا در محل نصب نیز می تواند انجام شود که طبیعتا دقت کمتری از دستگاه دارد.

شیار دار کردن سنگ

شیار دار کردن نیز یکی از عملیاتی است که جهت ایجاد شیار بر روی انوع سنگ انجام می‌شود. شیار دار کردن با اهداف ایجاد طرح و برای زیبایی و همچنین افزایش اصطکاک بر روی سنگ ها صورت میپذیرد. به عنوان مثال مرمریت طرح چوب را با شیار دار کردن شبیه الوار های برش خورده و نصب شده چوبی می‌کنند. و یا سنگ های گرانیت در کف پارکینگها را برای افزایش اصطکاک شیار دار می‌کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
شاهين آقابيكلو:
تصميم داريم سنگ گرانيت كف رمپ هاي پاركينگ را افزايش اصطكاك بدهيم با سندبلاست يا بافريم و شيار دار كردن
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>