اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پشم شیشه در صنعت به طور گسترده ای به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این محصول پس از دمیدن در شیشه مذاب با بخار و فشار به دست می آید.

آزبست_و_محیط_زیست

در نهایت الیاف بسیار ظریفی تولید می گردد که در مراحل بعد تولید به صورت توده پشم شیشه در می آید. پشم شیشه ضد آتش و ضد اسید بوده و محصولی سبک و انعطاف پذیر می باشد.

از موارد مصرف پشم شیشه می توان به صنعت ساختمان، کشتی سازی و اتومبیل اشاره کرد.

استفاده از پشم شیشه در ایران و در حال حاضر به طور گسترده ای رواج یافته است ولی تفاوت های پشم شیشه و ماده خطرناک آزبست همواره برای خریداران این محصول مورد سوال بوده است.

آیا پشم شیشه سرطان زاست ؟
برخلاف تصور عموم ماده مضر آزیست در تولید پشم شیشه به کار نمی رود.

در حقیقت الیاف شیشه و آزبست هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته و مضرات پشم شیشه با آزبست قابل مقایسه نیست.

با مطالعه آمار منتشر شده از آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، آزبست در گروه نخست عوامل سرطان زا و پشم شیشه در گروه چهارم و هم ردیف با چایی و کافئین می باشد.

معرفی محصول آزبست:
در حالت کلی آزبست به موادی گفته می شود که از ترکیب های معدنی منیزیم و سیلیسیم تشکیل شده و بیشتر در طبیعت به صورت الیاف معدنی و سنگ یافت می شود.

این مواد بعد از فراوری به دلیل ویژگی های کارآمدی که دارد در ساخت مواد اولیه بسیاری از قطعات صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و یکی از مهم ترین و باارزش ترین موادی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

از بارزترین و مهم ترین ویژگی های این ماده که باعث مصرف زیاد آن در صنایع مختلف شده است، می توان به مقاومت بسیار زیاد در برابر گرما و اشتعال اشاره کرد که به عنوان یکی از پایه های مواد نسوز در ساخت مواد غیر قابل اشتعال به کار می روند.

کاربردهای آزبست:
تاریخچه استفاده از مواد آزبست در دنیا به حدود یک قرن پیش بر می گردد. زمانی که توانستند ترکیبات معدنی منیزیم و سیلیسوم را از الیاف معدنی و سنگ جدا کرده و در صنعت به کار گیرند.

مصرف آن در ایران حدود 50 سال پیش با واردات از دیگر کشورها آغاز و در صنایع مختلف از جمله ساختمان، راهسازی، انتقال آب، نساجی، کاغذسازی و صنعت خودروسازی به کار گرفته شد.

صنعت ساختمان:
این مواد با توجه به ترکیبات خاص و ویژگی های منحصر به فردی که دارند همچون پشم شیشه در صنعت ساختمان بسیار پر کاربرد هستند.

از جمله کاربردهای آن در صنعت بتن سازی است. بدین شکل که با افزایش آزبست به ترکیبات اولیه سیمان، مقاومت سیمان و در نتیجه مقاومت بتن افزایش می یابد.

از دیگر موارد استفاده این ماده، می توان به عنوان پر کننده کاشی، پلاستیک و سرامیک ایفای نقش کند.

از آن جایی که آزبست در برابر گرما و اشتعال مقاوم بوده، از آن در ساخت لوله های آزبست سیمانی برای انتقال دود حاصل از سوختن سوخت های فسیلی استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای آن، ساخت قطعات پوششی سقف ها و صفحات ایرانیت است.

انتقال آب:
لوله های آزبست سیمانی در خطوط انتقال آب در کشورهای در حال توسعه به طور گسترده به کار می روند.

به عنوان مثال حدود 30 درصد لوله های انتقال رسانی آب شهری در هندوستان از جنس آزبست سیمانی هستند. همچنین 19 درصد از شبکه آبرسانی کانادا را شامل می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>