اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استان اصفهان با دارا بودن دو کارخانه بزرگ فولادسازی مانند کارخانه ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه به عنوان یکی از قطبهای بزرگ صنعتی کشور به شمار می آید.

تفاوت_ورق_فولاد

شرکت فولاد مبارکه 50 درصد از ورق مورد نیاز در کشور را به خودی خود تامین می نماید.

فولاد کاویان و فولاد اکسین خوزستان به عنوان دو شرکت تولید کننده انواع ورق فولادی در بخش جنوبی کشور مطرح می باشند.

در ادامه مقاله به بررسی کیفیت محصول ورق این کارخانجات در بخش جنوبی و مرکزی ایران و تفاوت آنها با یکدیگر خواهیم پرداخت.

در حقیقت وزن ورق های فولادی بسته به میزان ضخامت، عرض و طول ورق تولیدی متفاوت می باشد. ورق فولاد مبارکه اصفهان و ورق کاویان اهواز از لحاظ وزن با یکدیگر هم وزن بوده اما نسبت به ورق های تولیدی کارخانه اکسین اهواز متفاوت می باشند.

وزن هر برگ ورق فولاد مبارکه و کاویان اهواز در محدوده ی 176.63 تا 2826 کیلو گرم می باشد. طول این ورق ها در هر نوع ضخامت 6 متر بوده و عرض آنها 1.25 تا 1.5 متر می باشد.

ضخامت ورق های تولیدی این دو کارخانه 40-3 میلیمتر است. وزن هر برگ از ورق اکسین اهواز بین 942 تا 6594 کیلوگرم است.

طول ورق های تولیدی شرکت اکسین اهواز مانند ورق فولاد مبارکه و کاویان اهواز معادل 6 متر بوده و عرض تمامی ضخامت ها به میزان 2 متر است. ضخامت این ورق ها بین 10 تا 70 میلیمتر است.

شرکت فولاد مبارکه انواع ورق گالوانیزه، ورق قلع اندود و ورق رنگی را تولید و به بازار مصرفی عرضه می نماید.

ورق سرد فولاد مبارکه در ضخامت 0.35 تا 3 میلیمتر، ورق گرم در ضخامت 16-1.8 میلیمتر، ورق قلع اندود در ضخامت 0.18 تا 0.4 میلیمتر می باشد.

عرض ورق گرم 1850-600 میلیمتر، ورق سرد 1620-600 میلیمتر و ورق قلع اندود 1000-600 میلیمتر است.

بررسی و ارزیابی استانداردهای کیفیت انواع ورق فولاد مبارکه:
استاندارد ورق گرم فولاد مبارکه:
ورق گرم نورد شده این شرکت تحت استانداردهای 17100 DIN برای کاربردهای عمومی و ساختمانی مقاوم به خوردگی، DIN1614 جهت نورد مجدد و کشش عمیق، DIN 17155 جهت مخازن تحت فشار و شاسی خودرو می باشد.

همچنین استاندارد JIS313 جهت کشش عمیق و فوق عمیق، JIS 1301 جهت کاربردهای عمومی، پل و سازه، JIS3132 جهت کاربرد لوله و تیوپ برای تولید ورق گرم فولاد مبارکه استفاده می شود.

استاندارد SAE برای تولید ورق گرم در کاربرد عمومی، ساختمانی سازه ای، کشش و نورد مجدد مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق های مورد نیاز برای تولید لوله های نفت و گاز در استاندارد API و ورق های مورد نیاز در کشتی سازی و سازه های دریایی LLOYD’S است.

ورق های گرم فولاد مبارکه تحت کیفیت IRACOR و IRAFORM می باشند.

استاندارد ورق سرد فولاد مبارکه:
ورق سرد تولیدی این شرکت تحت استانداردهای 1623 DIN برای کاربردهای عمومی، کشش معمولی، عمیق و فوق عمیق، ساختمانی و لعاب کاری تولید می شوند.

استاندارد های JIS G314، EU130/77، UNI5866، ASTM BS1499 و EN10130 برای کاربردهای عمومی، کشش معمولی، عمیق و فوق عمیق در تهیه و تولید ورق سرد فولاد مبارکه استفاده می شوند.

بررسی و ارزیابی کیفیت عملیات تولید ورق اکسین اهواز:
ورق گرم اکسین اهواز تحت استاندارد ISIRI3694 تهیه و تولید می گردد. مواد اولیه برای تولید ورق اکسین اهواز اسلب فولادی است که از کارخانجات فولاد سازی با خط ریخته گری مداوم تامین می گردد.

عملیات پوسته زدایی تختال در این کارخانه با فشار آب 225 بار بر روی تختال انجام می شود و نورد گرم توسط یک قفسه چهار غلطکه و به صورت رفت و برگشتی انجام می گیرد.

خواص مکانیکی ورق اکسین اهواز مطابق با سلیقه مشتریان بوده و تجهیزات خطوط نورد این شرکت بگونه ای طراحی شده که قابلیت انجام نورد به سه روش نورد معمولی، نورد کنترل شده از نظر دما و نورد ترمومکانیکی با خنک کاری توسط آب یا هوا را دارد.

بازرسی ورق تولید شده در دو مرحله چشمی و فراصوتی با عبور از دستگاه UT است که این بازرسیها در مرحله برشکاری ورق از اهمیت به سزایی برخوردار است.

عملیات حرارتی بر روی ورق اکسین اهواز دو نوع بوده و شامل عملیات کوئنچ تمپر و نرماله کردن می باشد. این عملیات برای دستیابی به خواص مکانیکی مطلوب انجام می شود.

ورق فولادی اکسین اهواز با مقاومت بالا برای مصارف گوناگون مانند لوله های انتقال نفت و گاز با قطر بالا، مخازن تحت فشار و ذخیره میعانات نفت، گاز و پتروشیمی، دیگ های بخار صنعتی و نیروگاهی، صنایع کشتی سازی، ورق های فولادی سازه های خاص ساختمانی با خواص مکانیکی متنوع می باشد.

استحکام کششی این ورق ها بعد از عملیات حرارتی تا 1200 نیوتن بر میلیمتر مربع و تنش تسلیم آنها 1000 نیوتن بر میلیمتر مربع است.

بررسی و ارزیابی استانداردهای کیفیت انواع ورق اکسین اهواز:
ورق های ساختمانی معمولی اکسین اهواز در استانداردهای DIN17100، EN10025، ASTM A283 و GL 2009 می باشد.

ورق ساختمانی فولاد ی نرمالیزه شده این شرکت در استاندارد EN 100025-3، ورق فولادی ساختمانی با نورد ترمومکانیکال در استاندارد EN10025 و ورق فولادی ساختمانی با مقاومت به خوردگی مناسب در استاندارد کیفیت EN 10025 و ASTM A588 تولید می گردد.

ورق های با استحکام بالا (کوئنچ و تمپر شده) در استاندارد EN10025، GL2011، ASTM A517، EN 10063 می باشد.

ورق فولادی جهت مخازن تحت فشار با استاندارد EN10035 و ASTM A816 و ورق فولادی ساختمانی با چقرمگی مناسب در استاندارد ASTM A573 تهیه و تولید می گردند.

ورق های فولادی جهت خطوط انتقال گاز با استاندارد کیفیت API 5L و ورق های فولادی جهت کشتی سازی تحت استاندارد GL 2011 می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>