اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خطوط لوله گاز در بخش توزیع وظایف مختلف، از جمله انتقال گاز از بخش انتقال به ایستگاه های تقلیل فشار، انتقال گاز از ایستگاه ها به یکدیگر و انتقال گاز از ایستگاه ها به محل های مصرف را بر عهده دارند.

تولید_لوله_گاز

به طور کلی خطوط لوله گاز در بخش توزیع، به دو نوع خطوط لوله تغذیه و خطوط لوله شبکه توزیع تقسیم بندی می شوند.

خطوط لوله تغذیه وظیفه انتقال گاز از ایستگاه های تقلیل فشار به داخل شهرها را بر عهده دارند، در حالی که کار توزیع گاز طبیعی در شبکه خطوط لوله شهری بر عهده خطوط لوله توزیع است.

خطوط لوله را از چند جنبه دیگر می توان طبقه بندی کرد. خطوط لوله از نقطه نظر محل قرارگیری به دو نوع خطوط لوله گاز زیر زمینی و خطوط لوله گاز رو زمینی تقسیم می شوند.

همچنین از نظر جنس لوله می توان به انواع لوله های فولادی حفاظت شده یا حفاظت نشده، چدنی، آهنی، پلی اتیلنی و مسی اشاره نمود.

با توجه به طراحی، ظرفیت، مشخصات محیط اطراف، مشخصات خاک و دیگر پارامترهای تأثیرگذار از هر کدارم از انواع لوله های ذکر شده می توان استفاده کرد.

شرکت ملی گاز ایران لوله گاز مورد استفاده خود را از تامین کنندگان متعددی تهیه می کند.

از طرفی اطلاعات چاپ شده روی لوله ها توسط روش های رایج در مدت زمان نگه داری این لوله ها در انبارهای روباز در اثر زنگ زدگی جداره لوله ها و نیز در مرحله نهایی آماده سازی لوله ها برای اجرای خط لوله گاز در کارگاه پوشش دهی در طی فرایند ساچمه پاشی از بین خواهد رفت.

سپس بعد از اجرای خط لوله و بروز هرگونه حادثه یا مشکلی دیگر هیچ شناسنامه ای از لوله در اختیار نمی باشد و عملا تعیین سازنده لوله امری غیر ممکن می گردد.

اجرای خطوط لوله گاز و نفت:
خطوط لوله گاز و نفت از شریان های اصلی و حیاتی کشورها می باشند.

با بزرگ شدن مناقصات خطوط انتقال و نیز تبدیل پروژه ها از داخلی به پروژه های بین المللی شرکت ملی گاز ایران ناچار به تامین لوله های مورد نیاز خود از منابع و کارخانجات متعدد به صورت همزمان می باشد که این زنجیره تهیه و تامین لوله؛ خود به یک چالش بزرگ در زمینه رهگیری لوله ها و منابع آن ها پس از مرحله تولید تا اجرای خطوط لوله گاز می باشد.

اجرای خطوط انتقال گاز مستلزم رعایت سطوح بالای ایمنی بوده و از این رو تمامی لوله ها از ابتدای فرایند تا رسیدن به محل نصب، ایستگاه های متعددی را برای گذراندن کنترل کیفی و بازرسی طی می کنند تا الزامات استانداردهای مربوطه را برآورده سازند.

فرایند تولید لوله گاز درزجوش دار طولی:
مواد اولیه برای تهیه لوله، ورق های تولیدی از نورد گرم و سرد می باشد که به صورت کویل از شرکت های تولیدکننده فولاد خریداری می گردد.

کویل ها براساس سفارش و نیاز تولید به قسمت های کوچک تری که کلاف یا نوار نامیده می شود تقسیم می گردد.

تقسیم کویل به کلاف در قسمت برش توسط دستگاه برش انجام می گیرد. بعد از برش خوردن کویل و تبدیل شدن به کلاف، این کلاف ها به قسمت نورد منتقل می گردد.

برای تولید لوله درز دار طولی ورق مصرفی باید دارای خواص زیر باشد:

  • جوش پذیری بالا داشته باشد.
  • نقایص نوردی و جدانشینی در فولاد باید کمترین مقدار را داشته باشد.
  • سطح ورق صاف بوده و پوسته های اکسیدی در سطح خارجی ورق زیاد نباشد.
  • تاب و انحنا در طول ورق باید حداقل باشد.
  • ورق تنش داخلی نداشته باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>