اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

همان طور که اشاره شد تختال ها پس از ریخته گری و برش، توسط آب یا هوا خنک شده و در انبار تختال نگهداری می شوند.

دستگاه_نورد

سپس به واحد نورد گرم منتقل می شوند. در ادامه این واحد به صورت کامل توضیح داده شده است. نورد گرم شامل شش قسمت است.

الف) کوره پیشگرم:
خط تولید نورد گرم دارای 4 کوره پیشگرم بوده و تختال های ورودی با درجه حرارت محیط وارد این کوره ها می شوند.

پس از گذشت زمانی در حدود 200 دقیقه دمای تختال ها به 1200 درجه سانتی گراد می رسد. تختال ها طوری گرم می شوند تا دمای یکنواختی پیدا کند.

دمای یکنواخت باعث می شود که تختال در حین فرایند نورد گرم تغییر شکل ناهمگون ندهد. علاوه بر این، این عمل باعث کاهش شدید نیرو و گشتاور لازم برای نورد می شود.

ب) قفسه پوسته شکن عمودی:
تختال ها پس از خروج از کوره های یاد شده با عبور از قفسه پوسته شکن عمودی، تحت فشار با آب پوسته های اضافی خود را از دست می دهند.

ج) نورد گرم خشن:
این قسمت دارای دو قفسه رفت و برگشتی می باشد. در هر مرحله نورد، ضخامت تختال حدود 25 درصد کاهش یافته و ورق خروجی از آن دارای طولی حدود 50 متر و ضخامت 40 میلی متر با درجه حرارت 1100 درجه سانتی گراد می باشد.

د) نورد گرم پایانی:
در این مرحله تختال به دست آمده از قسمت نورد خشن وارد نورد نهایی هفت قفسه می شود تا در هر مرحله نورد مقداری از ضخامت خود را از دست داده و به ضخامت مورد نظر برسد.

حاصل نورد نهایی هفت قفسه ای، ورقی با ضخامت 1.2 تا 16 میلی متر و با درجه حرارت 800 تا 900 درجه سانتی گراد است.

ه) خنک کاری:
تختال ها پس از خروج از قسمت قبل وارد خنک کاری ورق شده و در آن جا خواص مکانیکی مورد نظر مشتری به آن اضافه و با درجه حرارت 500 تا 600 درجه سانتی گراد خارج می گردد.

و) کلاف پیچ:
سپس تختال به قسمت کلاف پیچ وارد می شود. نورد گرم دارای سه کلاف پیچ بوده که وظیفه آن تبدیل ورق به کلاف با قطر حدود 1750 میلی متر می باشد.

درصدی از محصولات نورد گرم نیز جهت انجام اعمالی از قبیل کم کردن وزن کلاف با بهبود خواص مکانیکی، تصحیح ورق، برش سبک و سنگین ورق فولاد مبارکه در طول های حدود یک الی 12 متر به واحد تکمیل نورد گرم منتقل می گردد.

همان طور که گفته شد، در قفسه های نورد، تختال از یک جفت غلتک عبور می کند.

بعد از نورد هر تختال، برای تختال بعدی در زمان آماده سازی، فواصل غلتک ها طوری تنظیم می شود تا در انتهای خط، ضخامت مورد نیاز ایجاد شود. نهایتا ورق های تولید شده از هر تختال، پیچیده شده و یک کلاف را تشکیل می دهند.

کلاف ها می توانند برای مشتری یا واحدهای بعدی ارسال شوند. نکته قابل توجه آن است که کل این فرایند برای هر تختال یعنی از آغاز نورد تا بسته شدن کلاف در زمانی کمتر از 2 دقیقه انجام می گیرد.

بررسی اجزای دستگاه نورد:
اجزای اصلی دستگاه نورد عبارتند از:
غلتک های کاری، غلتک های پشتیبان، یاتاقان ها، محفظه ای برای نگه داشتن این قطعات و محرکی برای اعمال قدرت به غلتک ها.

غلتک ها محورهای توپر استوانه ای هستند که در دو طرف قطرشان کم می شود و به این ناحیه، گردن غلتک می گویند.

بر روی این گردن ها یاتاقان ها نصب می شوند تا بتوانند نیروی سنگینی را که برای ایجاد تغییر شکل فلز نیاز است اعمال نمایند.

یاتاقان ها داخل دو نوع پوسته قرار دارند. پوسته پایینی، ثابت بوده و پوسته بالایی به صورت کشویی حرکت می کند و به این ترتیب توانایی اعمال نیروی عمودی و تنظیم فاصله بین غلتک ها به وسیله چرخ دنده را دارند.

بنابراین برای جلوگیری از خیز و انحراف غلتک های کاری، از غلتک با قطر بزرگ تر به عنوان پشتیبان استفاده می شود.

قفسه های نورد به طور قراردادی نسبت به تعداد و نحوه استقرار غلتک ها تقسیم بندی می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>