اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


جاذب خورشیدی


کلکتور تخت

قاب کلکتور تخت از یک چارچوب کلکتور و عایق بندی حرارتی تشکیل می گردد و کیفیت آن برای اطمینان از کارکرد کلکتور خورشیدی در طی سالیان متمادی از اهمیت تعیین کننده ای برخوردار است. قاب باید مقاوم در مقابل آب و هوا، سبک، مقاوم در مقابل ضربه و مقاوم در مقابل کج شدن باشد و آب به آن نفوذ نکند.مواد مورد استفاده عمدتا آلومینوم آنودیزه، فولاد ضد زنگ و مواد سینتتیک تقویت شده با الیاف شیشه ای می باشند.

از آنجائی که قاب های کلکتورهای تخت در مقابل نفوذ نیستند باید بخار آب ایجاد شده در آن بتواند از طریق منافذ هوای کافی خارج شود. در غیر این صورت به روکش شفاف صدمه می زند. این منافذ باید در مقابل دمای تا 160 درجه سانتی گراد مقاوم باشند.

مثلا صفحات اتیروپور ساده برای اینکار مناسب نیستند.اسفنج سخت pu باید فقط به همراه الیاف سوزنی پشم شیشه به ضخامت 2 تا 3 سانتی متر مورد استفاده قرار گیرد که در زیر جاذب به عنوان عایق گرما به کار می رود. عایق بندی باید مطابق با رسانایی حرارتی مواد که از روی ضریب گذر گرما به دست می آید ضخامتی از 5 تا 8 سانتی متر داشته باشد.

رسانایی حرارتی ماده

رسانایی حرارتی ماده عبارت از مقدار جریان حرارتی است که هنگامی که اختلاف دما 1OC باشد از میان یک لایه به ضخامت یک متر عبور می کند.ضریب گذر گرما که به آن مقدار K نیز گفته می شود عبارت از مقدار جریان حرارتی است که از میان سطحی به مساحت یک متر مربع عبور می کند.هر قدر مقدار K کوچک تر باشد حرارت بهتر حفاظت می شود

کلکتورهای لامپ وکیوم از یک لامپ شیشه ای وکیوم شده تشکیل می شود.آنها در انواع گوناگون عرضه می شوند اما در همه آنها به منظور عایق بندی حرارتی به جای استفاده از پشم شیشه یا مواد عایق بندی مشابه اقدام به ایجاد خلاء در داخل کلکتور می نمایند.بدین وسیله اتلاف حرارت می تواند در مقایسه با کلکتور تخت به طور قابل توجهی کاهش یابد از آنجائی که خلاء را حتی به ساده ترین شکل باید در یک شکل گرد ایجاد نمود در اینجا جاذب خورشیدی را در داخل یک لامپ شیشه ای قرار می دهند.

کلکتورهای لوله گرما

در داخل جاذب مایعی قرار دارد که حتی در دمای پایین نیز متصاعد می شود. بخار به سمت یک مبدل حرارتی بالا می رود. در آنجا انرژی خود را به مایع چرخه خورشیدی می دهد و بدینوسیله مایع می شود و به سمت جاذب پایین می رود.این چرخه نیازمند آنست که لوله های گرمایی بایک یا حداقل زاویه شیب مشخص نصب شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>