اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


الکترود


ساخت الکترودها

الکترودها عمدتاً با روش تراش , فرز , وایرکات و دیگر ماشین ابزار و استفاده گسترده گرافیت در ساخت الکترود سهولت ماشین کاری آن است. طراحی سیستم های ابزار بر اساس این فرض است که الکترود بدون جدا شدن از هولدر آن ماشین کاری شود.

  • مس:پایداری بالا و نرخ سایش نسبتا پایین
  • تنگستن مس دار: نرخ سایش پایین , گرانی ومشکل در شکل دادن که بیشتر در وایرکات مورد استفاده قرار می گیرد.
  • گرافیت: به راحتی قابل ماشینکاری , نرخ سایش پایین و هدایت بالا
  • آلومینیم ریختگی و بر مس دار و تنگستن نقره دار.

اتصال و تنظیم الکترود

الکترود باید طوری ساخته شده باشد که بتوان الکترود های با دنباله استاندارد را به آن وصل کرد. در جریان تعمیر یا ساخت الکترود نیز همین پایه و دنباله باید مبنای ماشین کاری و ساخت الکترود باشد. در صورت باز کردن الکترود از جای خود یا تغییر موقعیت آن مثلا برای تست ابعادی باید بتوان آن را دقیقاً به وضعیت اولیه برگرداند.

سیال دی الکتریک

در ابتدای کشف دستگاه اسپارک در روسیه از هوا به عنوان دی الکتریک استفاده شد. بزودی کشف شد که مشتقات نفت مزایای زیادی نسبت به هوا دارند. استحکام آنها زیاد است. و با استفاده از مشتقات نفت از گپ کوچک تری می توان استفاده کرد و کیفیت اسپارک کاری با آن بسیار مطلوب است.

ر این نوع مواد فرکانس کار اسپارک می تواند بیشتر گردد و ذرات برداشته شده به راحتی توسط آن جابجا می شوند. مایع دی الکتریک هادی جرقه است و تحت ولتاژ اعمال شده باید یونیزه شود الکترود و قطعه کار توسط آن خنک می شوند , ذرات ریز حاصل از اسپارک را شسته و با خود می برد. دی الکتریک خوب باید ویسکوزیته پایین، نقطعه اشتعال بالا و قیمت کم داشته باشد.

وظایف دی الکتریک

جداسازی یکی از مهم ترین فوائد دی الکتریک عایق سازی بین الکترود و قطعه کار است. دی الکتریک باعث باریک شدن پهنای کانال جرقه نیز می شود که این به نوبه خود باعث بالا رفتن کیفیت سطح اسپارک می شود.یونیزاسیون سیال انتخاب شده باید تازمان وقوع شکست الکتریکی غیر رسانا باقی بماند. زمانیکه ولتاژ فاصله هوائی به ولتاژ یونیزاسیون رسید، سیال باید سریع بشکند ( شکست الکتریکی) و پس از عمل تخلیه باز سریع غیر یونیزه گردد.

گرمای نهان تبخیر سیال باید بزرگ باشد تا تنها یک قسمت کوچکی از دی الکتریک تبخیر شود و کانال اسپارک سطح کوچکی را به خود اختصاص می دهد. در نتیجه آن چگالی انرژی بالا میرود و دانه بندی اسپارک ریزتر گردد.خنک سازی دمای جرقه اسپارک در سطح الکترود و قطعه کار مقداری بین 8,000-12,000° C دارد این گرمای بالا قطعه کار را سریع ذوب می کند که دی الکتریک باید هر دو سطح را خنک سازد. اگر الکترود خنک نگه داشته شود خوردگی آن نِیز کاهش مِی یابد.در انتخاب روغن مناسب به عنوان دی الکتریک نکات زیر باید مورد توجه قرار گیرند:

  • برای ماشینکاری کاربیدتنگستن استفاده از نفت سفید مناسبتر است.
  • برای ماشین کاری قطعات ریز با سطوح صاف ( مثل صنعت ساعت سازی) نیز از نفت سفید استفاده شود.
  • برای ماشین کاری قطعات با اندازه های متوسط ( که h35 یا آنهائی که صافی سطح خوبی را لازم دارند) از روغن با ویسکوزیته بین 6-12cts استفاده شود.
  • برای ماشینکاری قطعات بزرگ ( با سطوح خشن یا ch36) از روغن با ویسکوزیته بین 12 تا 20cts استفاده گردد.

روغن مخصوص EDM

این نوع از روغن ویسکوزیته پائین بوده و رنگ روشن دارد و همچنین به راحتی فیلتر شده و به راحتی جابجا می شود. نقطه اشتغال بالائی نیز دارد از جمله خواص دیگر این ماده ضد اکسید اسیون بودن آنست که رسوب را کاهش می دهد. کمیابی و گران قیمت بودن و غیر استاندارد بودن انواعی از آن از جمله مشکلات این روغن یا دی الکتریک مخصوص است.روشهای مختلف شستشو توسط مایع دی الکتیریک:

  • مکش از داخل الکترود
  • مکش از داخل قطعه
  • فشار از داخل الکترود
  • فشار از داخل قطعه
  • شستشو نا جت
  • حرکت متناوب الکترود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>