اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قطعات صنعتی

در صنعت و سیستم های تولید امروزی مهم است که به طور مرتب خدمات مکانیک یا اندازه گیری ابعادی در سیستم انجام شود تا در صورت بروز خسارات، برای جبران آن ها در کوتاه نرین زمان، اقدامات اصلاحی لازم انجام شوند. در این صورت از بروز ضررهای سنگین مالی و توقف بلند مدت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی خطوط تولید جلوگیری خواهد شد.

در صورت خرابی دستگاه ها یا قطعات آنها لازم است آنها را هر چه سریعتر با قطعات جایگزین تعویض نمایید تا توقفات به حداقل برسند. مهندسی معکوس قطعات صنعتی موضوعی است که امروزه در بخش های زیادی از صنایع مختلف نقش مهمی را ایفا می کند.امروزه تکنیک های مختلفی برای این کار شناخته شده هستند. بخشی از قطعات به صورت استاندارد موجود هستند و قابلیت تامین و جایگزینی دارند. برخی دیگر از قطعات به صورت استوک در بازار موجود هستند و باز دردسترس تولید کنندگان قرار دارند.

دسته مهم تر قطعات و تجهیزاتی هستند که به دلایل مختلفی همچون توقف تولید در کارخانه سازنده، وجود انواع مشکلات برای خرید قطعات اصلی و واردات آن به کشور، هزینه بر بودن این گونه خریدهای خارجی و همچنین زمانبر شدن اینگونه انتقال به داخل کشور که نتیجه آن توقفات طولانی خطوط تولید خواهد بود، همواره برای صاحبان صنایع دردسرساز شده اند. یکی از بهترین روشهای ممکن برای پیش گیری از این بخش از توقفات روش مهندسی معکوس قطعات صنعتی می باشد.

در یکی از بهترین اقدامات، امروزه تولیدکنندگان قطعات کلیدی، پیچیده و بدون جایگزین مصرفی خود را در هنگام توقفات و تعمیرات و اورهال های خودخواسته مهندسی معکوس نموده تا در صورت بروز شکست و یا خرابی نسبت به جایگزینی آن آسوده خاطر باشند.

روش های مهندسی معکوس (Reverse Engineering) بخش مهمی از ساخت نمونه های اولیه را تشکیل می دهند. شرکت های بزرگ با سرمایه گذاری در RE موجب کاهش زمان لازم برای ساخت نمونه های اولیه و همچنین برای کاهش زمان مورد نیاز برای تولید محصول واقعی می شوند.

معیار اصلی برای انتخاب مهندسی معکوس به عنوان روش ایجاد قطعات، عدم وجود مدل CAD دیجیتال سه بعدی است. در نمودارهای زیر می توان تفاوت اصلی روش سنتی تولید قطعات و روش مهندسی معکوس تولید قطعات را مشاهده کرد.برای اندازه برداری از قطعات صنعتی روش های متعددی امروزه شناخته شده اند. با توجه به ماهیت هندسی قطعه، پیچیدگی های سطوح و میزان حساسیت تلرانس های ساخت از بین روش های مختلفی همچون CMM, VMM,… یکی انتخاب می‌شود.

اسکنرها در مدت زمانی کوتاه کار مهندسان را برای دستیابی به نقشه های CAD آسان ساخته اند و مدل در سریعترین زمان برای ساخت حاضر می شوند. در این زمان کمتر کسی روش های سنتی اندازه گیری جز به جز محصول و رسم نقشه را به صورت گام به گام در نظر می‌گیرد. چرا که جدای صرف زمان زیاد دقت دستگاه های اندازه برداری سه بعدی دیجیتالی (3D DIGITIZING) را نیز نخواهند داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>