اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه سنگ زنی


دستگاه های سنگ زنی

دستگاه سنگ زنی وسیله ای است که مجهز به یک دیسک یا صفحه ساینده است، که برای باربرداری بسیار کم و یا دستیابی به کیفیت صافی سطح بسیار ایده آل بر روی فلزات و مواد به کار گرفته می شود. انواع دستگاه سنگ زنی یا ماشین سنگ زنی در صنعت وجود دارد.

در این ماشین ها دیسک یا صفحه سنگ مغناطیسی از نظر اندازه، جنس و دانه بندی متفاوت هستند که می توانند از انواع سنگ، الماس و سایر مواد معدنی تشکیل شوند. ماشین سنگ زنی برای خشن کاری، ظریف کاری و به پایان رساندن عملیات بر روی ابزار و سایر تجهیزات مفید هستند.

دستگاه سنگ زنی از مهم ترین ماشین آلات مورد استفاده در فرایند ساخت قطعات صنعتی هستند. دستگاه های سنگ زنی CNC ابزارهای دستگاهی هستند که از چرخش چرخ نگهدارنده صفحه سنگ مغناطیسی برای دستیابی به حذف مواد از روی قطعه کار فلزی با استفاده از برش استفاده می کنند. ماشین سنگ زنی بیشتر برای ماشین کاری قطعات با سختی بالا استفاده می شوند.

کیفیت سطح قابل دستیابی در این روش بسیار بالا است.به همین علت دستگاه های سنگ زنی تقریبا همیشه در صنعت مدرن به عنوان یک فرایند نهایی کاربرد دارند. علاوه بر این، از طریق افزایش کارایی ابزارهای سنگ زنی، ماشین های سنگ زنی هم اکنون می توانند برای دستیابی به میزان بالای حذف مواد در طول عملیات سنگ زنی استفاده شوند.

انواع دستگاه سنگ زنی

از ابتدای کار دستگاه های سنگ زنی، امکاناتی برای انجام این فرآیند ماشین کاری در بازه های زمانی کوتاه در سطح کیفی رضایت بخش جستجو شده است. پیشرفته ترین نوع دستگاه سنگ زنی امروزه دستگاه های سنگ زنی اولترا مدرن CNC هستند. CNC مخفف "کنترل عددی رایانه ای" است.

این قابلیت می تواند ماشین کاری قطعات را به طور کامل و به شکل اتوماتیک انجام دهد. حتی با وجود هندسه های پیچیده، مانند میل لنگ، شافت، دریچه، یاتاقان، امروزه دستیابی به ماشینکاری قابل اعتماد، سریع و اتوماتیک با دستگاه های CNC به راحتی امکان پذیر است.

علاوه بر قابلیت مذکور در ماشین کاری با دستگاه های سنگ زنی CNC امروزی در طی فرآیند سنگ زنی واقعی، بارگیری و تخلیه قطعات کار نیز اغلب با استفاده از امکانات اتوماسیون صنعتی به شکل خودکار انجام می شود. بنابراین در این گونه دستگاه ها، حضور مداوم یک کارگر در کنار ماشین سنگ زنی CNC دیگر لازم نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>