اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه سنگ زنی

در دستگاه های سنگ زنی CNC از سیستم های مکانیکی و الکترونیکی مختلفی استفاده می شود. بر همین اساس، این دستگاه ها در تنظیم و کنترل پیچیده هستند. برخی از اجزای دستگاه های سنگ زنی CNC با جزئیات بیشتری در ادامه آورده شده اند.

درایو

درایو ماشین سنگ زنی CNC باید در برابر فشارهای مختلف مقاومت و به طور بهینه کار کند. برای حفظ فشار لازم برای هر بار چرخش ابزار و همچنین سرعت چرخ سنگ زنی ثابت - و در نتیجه سرعت برش ثابت - به خصوص در هنگام تماس با قطعه کار، درایو باید گشتاور لازم را به طور مداوم و قابل اطمینان در دسترس قرار دهد. این بیشتر توسط موتورهای برقی و گاهی توسط درایوهای هیدرولیک یا پنوماتیک تامین می شود.

برخلاف کاهش قابل توجه در عملکرد، موتورهای درایو یا دوک نخ ریسی در ماشین های سنگ زنی CNC باید تقریباً عاری از برخورد برگشتی باشند تا از تغییر محوری و شعاعی شافت محرک و در نتیجه چرخ سنگ زنی جلوگیری شود. در صورت بروز فشار زیاد در درایو، دقت ماشین کاری با مشکل مواجه می شود.

دیسک دوار سنگ زنی

دیسک دوار سنگ زنی ابزار واقعی دستگاه سنگ زنی CNC است. دیسک های سنگ زنی ابزار چرخشی متقارن هستند که زبری های ساینده آنها با استفاده از پیوند متالوژیکی مواد نگه داشته می شوند. لبه های تیز ساینده در هنگام تماس با قسمت مورد نظر، مواد را با استفاده از برش از قطعه کار جدا می کنند. دیسک سنگ زنی ابزار بسیار پیچیده ای است. انتخاب دیسک سنگ زنی مناسب یک عامل مهم در موفقیت یک عملیات سنگ زنی است.

سیستم کنترل

کنترل کلیه حرکات و فرآیندهای ماشین کاری در ماشین سنگ زنی CNC به کمک رایانه انجام می شود و کاملاً به صورت اتوماتیک از طریق دو سیستم کنترل مستقل اجرا می شود که به شرح زیر است.

کنترل عددی رایانه ای (CNC)

سیستم CNC کلیه وظایف کنترلی را با توجه به ماشینکاری قطعات انجام می دهد. این کارها شامل توالی مراحل ماشینکاری یا ابعاد قسمت نهایی است که باید به دست بیایند. با استفاده از ابزارهای CAM (ساخت با کمک رایانه)، سیستم CNC می تواند بلافاصله داده های طراحی مورد نیاز برای انجام ماشینکاری قطعات را تهیه کند. امکان دیگر ورود به صورت دستی و به طور مستقیم روی دستگاه سنگ زنی CNC است. در حین سنگ زنی، سیستم CNC دستگاه سنگ زنی وظیفه کنترل را تا حداکثر شش محور مختلف به طور همزمان انجام می دهد.

کنترل منطق قابل برنامه ریزی (PLC)

سیستم PLC دستگاه سنگ زنی CNC وظیفه کلیه کارهای کنترل و نظارت پیرامونی را بر عهده دارد. به عنوان مثال، نظارت بر تأمین روغن روان کننده و کنترل درایو و …

نازل روان کننده مایع خنک کننده

به دلیل ماهیت فرآیند سنگ زنی، گرمای زیادی ایجاد می شود. این به بخشی آسیب می رساند. سوختن سنگ هنگامی اتفاق می افتد که انرژی زیادی از این فرآیند به انرژی گرمایی تبدیل شود. استفاده از خنک کننده در دستگاه سنگ زنی از این رو ضروری است. این امر با استفاده از نازل های روان کننده مایع خنک کننده که مایع روان کننده را مستقیما به ناحیه ماشین کاری هدایت می کنند، حاصل می شود. نازل های روان کننده مایع خنک کننده از طریق سیستم تغذیه از مخزن مرکزی در دستگاه سنگ زنی CNC با مایع خنک کننده تامین می شوند.

ابزار اصلاح هندسه دیسک سنگ زنی

از آنجا که دیسک ها یا صفحات مغناطیسی سنگ زنی در حین کار در معرض ساییدگی هستند، لازم است هندسه آن ها بدون تعویض چرخ آسیاب بازیابی شوند. ابزار های مناسبی برای اصلاح نا همگونی های هندسی صفحات سنگ و یا به اصطلاح چاق کردن آن ها برای این کار استفاده می شوند. این ابزارها معمولاً از سختی بالاتری نسبت به دیسک های سنگ زنی برخوردار هستند و به آن ها این امکان را می دهد تا مواد را از دیسک سنگ زنی جدا کنند تا اینکه هندسه مورد نظر و خصوصیات برش را ترمیم کنند.

سوختن سنگ چیست؟

اصطلاح "سوختن سنگ" به نوعی از آسیب حرارتی به بخشی که ناشی از یک فرآیند سنگ زنی نادرست به کار رفته است، اشاره دارد که در طی آن انرژی بیش از حد فرآیند به شکل گرما به بخشی منتقل می شود. به دلیل وجود چنین بار بیش از حد حرارتی هنگام سنگ زنی، بعضی اوقات سوختگی های سنگ زنی به صورت تغییر رنگ روی سطح قسمت دیده می شود. اما همیشه هم به این صورت نیست. به همین منظور استفاده به موقع و به اندازه مایع خنک کننده می تواند تا حدود زیادی مانع از سوختن صفحه سنگ شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>