اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماشین آلات کشاورزی

آسیاب چکشی گندم. دستگاه های خرد کننده اندازه غلات آسیاب نامیده می شوند. به طور کلی در آسیاب کردن دو عمل اساسی وجود دارد:

  • خرد کردن دانه که در آن دانه و یا قسمت های دیگر آن به قطعات کوچک تری تبدیل می شود.
  • الک کردن که عبارت است از جدا کردن و طبقه بندی ذرات مختلف حاصل از خرد کردن گندم

آسیاب چکشی تشکیل شده از چکش های ثابت یا نوسان کننده ای که روی محور دواری نصب شده و دارای الک نیز می باشند. سرعت چکش ها بین 2500 تا 4000 دور در دقیقه است. الک در پایین، بالا و دور چکش نصب شده است تا غلات ریز شده از آن عبور نمایند.

بدین ترتیب غلات آن قدر در داخل آسیاب می مانند تا به اندازه کافی خرد شده و بتوانند از سوراخ های الک عبور نمایند چکش ها نباید با الک تماس حاصل نمایند و ریزی مواد آسیاب شده بستگی به اندازه سوراخ های الک و مقدار حرکت مواد آسیاب شده در داخل آسیاب دارد. آسیاب چکشی به خصوص برای آسیاب نمودن مواد به صورت نرم و متوسط قابل استفاده است.

در بعضی از کشورها از جمله ایران، هنوز هم برای تولید آرد از آسیاب چکشی استفاده می شود. در این روش گندم به ذرات آرد و سبوس تبدیل می شود و جدا کردن آرد و سبوس به دلیل یکسان بودن اندازه ذرات عملی نیست. همچنین ذرات جوانه در داخل آرد وارد می شود و تمام اجزای گندم شامل پوسته، جوانه و آندوسپرم در آرد وارد می شوند و کیفیت آرد حاصل از این روش برای بسیاری از فرآورده ها مطلوب نیست. آرد حاصل از آسیاب چکشی برای نان سنگک مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>