اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماشین آلات کشاورزی

دسته بندی عبارت است از تقسیم یک ماده غذایی به دسته های مختلف که این عمل بر اساس یک خاصیت فیزیکی قابل اندازه گیری انجام می شود و باید در اسرع وقت صورت گیرد تا از یکنواختی محصول در فراورش بعدی اطمینان حاصل شود.ویژگی های اصلی فیزیکی که در درجه بندی مواد غذایی به کار می روند عبارتند از: اندازه، شکل، وزن، رنگ و دانسیته که بر این اساس دستگاه ها طراحی شده اند.

درجه بندی بر اساس شکل و اندازه

شکل بعضی از مواد غذایی در تعیین قابلیت فراورش یا ارزش تجاری آن ها دارای اهمیت است. دسته بندی از نظر اندازه، که غربال کردن یا دانه بندی کردن نامیده می شود، عبارت است از تقسیم مواد جامد به دو یا جند جزء بر اساس تفاوت اندازه آن ها است. دستگاه هایی که بر این اساس عمل درجه بندی را انجام می دهند 

الک های با منافذ ثابت

دو نوع الک با منافذ ثابت بیشتر مرسوم هستند: الک مسطح و الک استوانه ای. الک مسطح چند طبقه مجزا به تعدادی صفحه ی مشبک افقی یا مایل است که این صفحات دارای منافذ مختلفی از 20 میلی میکرون تا 12.5 سانتی متر می باشند که در داخل یک قاب نوسان کننده قرار دارند.

قطعاتی از مواد که اندازه آن ها کوچک تر از شبکه ی الک رویی (اولین الک از بالا)ا است تحت تأثیر نیروی جاذبه از الک می گذرند و این عمل ادامه می یابد تا بالاخره به شبکه ای برسند که روی آن باقی می مانند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>