اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ماشین آلات کشاورزی


الکهای گردشی

این الک معمولاً دارای یک سینی (میز) تک است. این سینی دارای حرکت افقی (دو بعدی) است که در نقطه تغذیه آن به صورت دایرهای و در نقطه تخلیه به صورت رفت و برگشتی کار می کند. مکانیزم محرک توسط تسمه V شکل یا اتصال مستقیم است که در نقطه تغذیه قرار گرفته است. محوری که حرکت الک را تامین می کند.

الکهای گردشی به صورت محور خروج از مرکز و مجهز به وزنه تعادل است. این میله حول محور قائم دوران می کند. در بیشتر الکهای دوار در نقطه تخلیه آن رابطه هایی(اهرمها) وجود دارد که اتصال آن به شاسی را از طریق یاتاقان های خود راستا امکان پذیر می سازد. صفحات الک در این نوع تقریباً افقی است.

الکهای مدور

این الکها نیز دوار هستند، اما حرکت آن در سطح افق به صورت دایرهای است مشابه الکهای گردشی سطح الک برای حرکت راحتتر مواد روی آن مقداری زاویه دار می باشد.

الک مرتعش

الکهای مرتعش توسط یک واحد خروج از مرکز به حرکت در میآیند. مواد به علت ارتعاش الک علاوه بر بهم خوردن و انتقال، جدا نیز می شوند. خروج از مرکز معمولاً به دو صورت وجود دارد، یک محور که یک وزنه خروج از مرکز به آن متصل است و یک محور که به صورت خروج از مرکز قرار گرفته است. در مدل دوم یک فلایویل (چرخ لنگر) حرکت یکنواخت را تامین می کند.

بیشتر الکهای مرتعش از محل تغذیه دارای شیب هستند. ارتعاش تنها به صفحه الک منتقل می شود و کلیه قطعات و شاسی الک ثابت هستند و حرکت ارتعاشی به آنها منتقل نمی شود. معمولاً در این گونه الکها تا سه سینی بر روی یکدیگر سوار می شوند. ظرفیت الک مرتعش بیشتر از الکهای دیگر با اندازه یکسان است وبرای تمیزکردن و درجهبندی کیفی محصولات کشاورزی دانهای بسیار مرسومند.

الک افقی

الکهای افقی یک نوع خاص از الک مرتعش هستند. این الکها برای ظرفیت کم طراحی شدهاند. حرکت و عملکرد این الکها مطلقاً در صفحه مسطح است بدون آنکه از نیروی وزن کمک گرفته شود. لحظهای که در مرحله برگشت، سینی از زیر مواد کشیده می شود و حرکت ذرات را به صورت پرتابی تامین می کند درجهبندی، لایهبندی و انتقال مواد روی گردههای تیز و رو به جلو اتفاق میافتد.

تأثیر این الک بسیار زیاد است زیرا مواد مدت زمان بیشتری نسبت به الکهای شیبدار روی سطح الک باقی میمانند. انواع مختلف دیگر الکها برای تمیزکردن و جداسازی عبارتند از، الکهای روتکس، الکهای چکشی، الکهای مرتعش مدور، الکهای میله ای، الکهای مرتعش روزنانسی و الکهای گریز از مرکز

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>