اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماشین آلات کشاورزی

الک ها معمولاً از صفحات فلزی مشبک و یا از شبکه های سیمی ساخته می شوند. سوراخ ها در صفحات فلزی مشبک ممکن است مطابق شکل زیر دایرهای، مثلثی یا مستطیل کشیده باشند. سوراخها در نوع شبکه سیمی، مربعی یا مستطیلی است. اندازه و شکل و ترکیب الک های موجود در بازار توسط شماره تجاری تعریف می شود.

سوراخ گرد:سوراخهای گرد در صفحات مشبک توسط قطر سوراخ (میلیمتر یا اینچ) اندازه گیری می شود. به عنوان مثال الک 1/8 دارای شبکههای گرد 1/18 اینچی یا 2 میلیمتری است.

سوراخ دوکی شکل: سوراخهای دوکی شکل یا شیاری با دو بعد عرض و طول سوراخ شناخته می شوند. برای تعیین ابعاد الک ابتدا عرض و سپس طول آن بیان می شود مثل mm 2*1/8.معمولاً جهت سوراخ ها هم جهت با جریان دانه ها روی صفحه الک می باشد.

سوراخهای مثلثی: دو سیستم مختلف برای اندازه شبکه های مثلثی وجود دارد. مرسوم ترین سیستم مورد استفاده بیان طول هر ضلع مثلث بر حسب میلیمتر است، بدین معنی که مثلث 9 میلیمتری یک متساوی الاضلاع است که طول هر ضلع آن 9 میلیمتر است. سیستم دوم بیان اندازه سوراخ ها بر طبق قطر دایره ای است که در داخل مثلث محیط می شود و بر حسب میلیمتر بیان می شود. این سیستم با حرف V مشخص می شود. مثل 10V، 9V و غیره.

الکهای از نوع شبکه سیمی

شبکه مربعی: سوراخ های مربعی در نوع شبکه سیمی با تعداد سوراخ ها در هر اینچ از هر طرف اندازه گیری می شوند. یک الک 9×9 دارای 9سوراخ در هر اینچ است.

شبکه مستطیلی: سوراخ های مستطیلی مشابه روش مربعی اندازه گیری می شوند. یک الک با سوراخ های مستطیلی 6×7 دارای سه سوراخ در یک اینچ از یک طرف و 6 سوراخ در یک اینچ از یک طرف دیگر است. این سوراخ ها با سیم شکل داده شده اند و موازی جهت حرکت مواد قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>