اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماشین آلات کشاورزی

الک های درجه بندی یا تمیزکننده: این وسایل جداسازی را بر اساس اندازه انجام می دهند. مخلوط دانه و مواد خارجی بر روی سطح الک ریخته می شوند و به صورت دستی یا مکانیکی مرتعش می گردند. یک الک تک، مواد را به دو قسمت تقسیم می کند. یک واحد الک ممکن است از دو یا چند صفحه الک تشکیل شده باشد.

یک الک دستی در شکل زیر نشان داده شده است. این الک از مواد نرم (کم کربن) ساخته شده است. جداسازی بر اساس اختلاف اندازه دانه و مواد خارجی مخلوط با آن صورت می گیرد. این الک به صورت معلق توسط 4 رشته نخ که به نقطه ای متصل است عمل می کند.تمیز کننده دستی با الک های مضاعف:

  • شاسی
  • میله
  • دسته الک
  • دسته
  • الکهای درجه بندی
  • طناب
  • دریچه

مواد به صورت تودهای بر روی سطح الک ریخته می شوند. اندازه صفحات الک هنگام عبور مواد از طرف بالا به طرف پایین تغییر می کند، الک با حرکت نوسانی رفت و برگشتی باعث جداشدن مواد می شود. دانه های تمیزشده توسط سینی زیرین جمع آوری می شود، این دانه ها را می توان با دریچه فنر داری که به سینی وصل است، از آن خارج نمود.

ناخالصی های درشت، ساقه ها، پوسته ها و... بر روی الک بالایی جمع آوری می شوند و سپس تخلیه می گردند. مواد خروجی از الک زیری شامل گرد و غبار مواد شکسته دانه های چروکیده و غیره است که حین الک کردن از صفحه الک کردن دوم خارج می شوند.

الک ها قابلیت آن را دارند که منفک شده و الک مورد دلخواه برای درجه بندی انواع بذر جایگزین نمود. بذرها در درون مخزن قرار می گیرند و توسط غلتک های تغذیه بر روی الک ریخته می شوند. الکها با سیستم محور خروج از مرکز مرتعش می گردند. بذرهای درجه بندی شده از سه خروجی مختلف جمع آوری می شوند. این وسیله برای جداسازی مواد غذایی دانه ای مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>