اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماشین آلات کشاورزی

جداکننده بشقابی (Disk Separator) مواد را بر اساس اختلاف در طول آنها جدا می سازند. جداکننده دارای محفظه یا حفره هایی بر روی سطح خود است. وقتی دستگاه عمل می کند، مواد کوچک در حفره ها قرار می گیرند در حالی که مواد درشت تر به بیرون پرتاب می شوند.

این وسیله مخصوصاً برای جداسازی مواد غیر یکسان مثل گندم، جو، چاودار، خردل از یولاف استفاده می شود. جداکننده بشقابی شامل تعدادی دیسک حفره داراست که به صورت سری روی یک محور قرار گرفته اند. این محور در محفظه ای بسته واقع است و به صورت افقی می چرخد. حفره ها مطابق شکل زیر به صورت مثلثی (تقریباً قائم الزاویه) می باشند.

هنگامی که بشقاب ها در توده دانه حرکت می کنند حفره ها، دانه های کوچک را گرفته و در خود نگهداری می کند. موادی که در حفره های بشقاب قرار نمی گیرند توسط بازوهای چرخ به طرف دیگر انتقال داده می شوند و از دریچه انتها خارج می شوند. یک دستگاه را برای درجه بندی دانه های با اندازه مختلف می توان با نصب بشقابهایی با حفره های مختلف تجهیز نمود.

توده دانه ابتدا از درون یک بشقاب با حفره های کوچک می گذرد و بهتدریج که به طرف خروجی نزدیک می شود بشقاب هایی با اندازه های بزرگ تر سر راه دانه ها قرار می گیرند. اگر فقط جداسازی برای یک اندازه مد نظر باشد، افزایش بشقاب با حفره های یک اندازه باعث افزایش ظرفیت دستگاه می شود. پره های ضمیمه به بازوهای بشقاب به منظور حرکت دانه ها در دستگاه، بهم زدن آنها و همچنین به منظور تماس مناسبتر دانه ها با حفره های بشقاب مورد استفاده قرار می گیرند.

حفره های بشقاب دارای سه شکل اصلی با اندازه های مختلف است. حفره R که از نام برنج گرفته شده است، برای جداکردن دانه های شکسته برنج طراحی شده است. این حفره ها به صورت لبه های برآمده تخت و گرد است. این حفره دانههای گرد را به بیرون می ریزد اما دانه های شکسته را به بالا انتقال می دهد.

حفره V شکل که از ابتدای نام ماشک اخذ شده است، برای جداسازی دانه های گرد طراحی شده است. این حفره ها دارای لبه های گرد است که دانه های کشیده و استوانهای شکل را به بیرون می ریزد. بشقاب هایی که با حروف دیگر مشخص می شود، برای مقاصد خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>