اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماشین آلات کشاورزی

با توجه به برداشت غلات در مدت زمانی کوتاه و مصرف آن در طی یک دوره طولانی مدت، ذخیره سازی اصولی یا به عبارتی سیلوسازی برای هر کشوری که می خواهد از نظر تولید این کالای استراتژیک خودکفا باشد، امری اجتناب ناپذیر است.

گندم در میان محصولات کشاورزی یک کالای استراتژیک به شمار می رود که نحوه نگهداری و اختلاط آن در نهایت، عاملی بسیار مهم و موثر در کیفیت نان محسوب می شود وهمین امر توجه به موضوع ذخیره سازی گندم در سیلوها و انبارهای مکانیزه را به ضرورتی حیاتی تبدیل کرده است. بدیهی است احداث سیلوهای ذخیرهسازی گندم منافع زیادی در بردارد که از آن جمله می توان به کاهش ضایعات، ایجاد امکان اختلاط گونه های مختلف گندم جهت حصول پروتئین مناسب، جلوگیری از آفات وارده به دانه در فضای باز و غیربهداشتی و همچنین کاهش هزینه های حمل و نقل مضاعف گندم اشاره کرد.

در حال حاضر تمامی کشورهای پیشرفته نیاز به تولید و ذخیره سازی غلات و استاندارد به موقع آن از ضروریات ابتدایی میدانند. تحقیقات علمی نشان داده است، احداث سیلوهای ذخیره گندم فایده های زیادی از جمله بهبود ترکیبات دانه، کاهش ضایعات گندم و نان، ایجاد امکان اختلاط گونه های مختلف گندم جهت حصول پروتئین مناسب و بهینه، جلوگیری از آفات و ضایعات وارده در فضای باز و غیر بهداشتی، کاهش هزینه های اضافی حمل و نقل گندم، کاهش هزینه های تخلیه، بارگیری، نگهداری و بهره برداری در سیلوها و غیره در بر خواهد داشت.

لذا مدیریت درست اقتصاد گندم موجب می شود برای حصول صرفه جویی های ذکر شده در بالا و در اقتصاد، ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی تولید و مصرف (باتوجه به این نکته که ایجاد فضای ذخیره سازی استاندارد موجب استفاده مطلوب از نوسانات قیمت گندم در بازارهای جهانی می شود) نسبت به احداث سیلوهای استاندارد ذخیره سازی در مناطقی که دارای توجیه اقتصادی مناسبی باشد، اقدام نمود. لذا به نظر می رسد برای ایجاد فضای ذخیره سازی استاندارد بر اساس آخرین تکنولوژی روز، باید برنامه های ساختارمند تدوین شود تا بتوان در اولین فرصت به ظرفیت مطلوب ذخیره سازی گندم رسید.

این موضوع توسط کشورهای مدرن دنیا کاملاً رعایت می شود. به عنوان مثال در کشور آمریکا فضائی معادل دو سال ذخیره سازی گندم وجود دارد، این در حالی است که در کشورهای آفریقائی تنها برای چند روز فضای ذخیره سازی در اختیارشان هست و در اغلب کشورهای فقیر مقدار زیادی گندم هر سال بعلت نداشتن تأسیسات ذخیره ای و تجهیزات استاندارد در مراحل تولید تا مصرف تلف می شود. به طور کلی ذخیره سازی حلقه ای از فعالیت های بازرگانی و اقتصادی بازار محصولات است که نقش دو طرفه دارد. این فعالیت هم می تواند در جهت تامین عرضه و تولید و هم در جهت تامین تقاضا عمل نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>