اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماشین آلات کشاورزی

فشردگی هوا: آزاد بودن جریان مواد بر روی الک به طور قابل ملاحظه ای تحت تأثیر حجم مواد روی الک قرار می گیرد. اگر بستر مواد روی الک بسیار فشرده شود جریان طبیعی آن مختل خواهد شد. جریان معمول بدون تغییر و جابه جایی موقعیت ذرات نسبت به ذرات مجاور اتفاق نمی افتد. از طرف دیگر حجم کم مواد بر روی الک نیز باعث ریخت و پاش مواد و باد بردگی آنها می شود.

شکل و اندازه ذرات: در مواردی که شکل و اندازه ذرات متناسب با هم است دو دلیل برای باقیماندن و یا عبور آنها از یک الک وجود دارد. نخست آنکه همه سوراخ های الک مربعی و دارای ابعاد یکسانی نیستند و دانههای تخت در جهت قطر سوراخ از آن عبور می کنند. دوم آنکه برخی تغییرات در اندازه و شکل سوراخ ها هنگام ساخت قابل پیشگیری نیست.

در نتیجه اندازه و شکل دانه های عبور کرده یا باقیمانده بستگی به اندازه و شکل سوراخ های الک دارد. شکل و اندازه ذرات یکی از عوامل تصمیم گیری برای تعیین شکل صحیح الک گرد، مستطیلی، مثلثی و غیره است. اندازه ذرات کروی را می توان با قطر آن مشخص نمود، اما در عمل این مسئله درست نیست. در شکل مواد اختلاف زیادی است. شکل ذرات از حالت کروی تا کشیده تغییر می کند، به طوری که در تعیین اندازه آنها مشکل ایجاد می شود.

شکل ذرات مسیر عبور ذرات ریز را از الک و همچنین انتقال ذرات درشت را تحت تأثیر قرار می دهد. به علاوه بر اصطکاک بین ذرات اثر می گذارد و بدین ترتیب مواد ریزتر بر روی سطح الک باقی می مانند. وقتی ذرات کشیده تر وجود دارد لازم است که این ذرات روی سطح الک باقی بمانند درحالی که به ذراتی که طول و عرض و ضخامت تقریباً برابری دارند (کرویت بیشتری دارند) اجازه عبور داده شود. ذرات با اشکال نامنظم برخی مواقع با یکدیگر درگیر شده ایجاد کلوخه می کنند که باعث گرفتگی الک می شود. انواع مختلف برس ها را می توان در زیر الک قرار داد تا از تجمع و کلوخه شدن ذرات جلوگیری کند.

توزیع اندازههای مختلف ذرات: توزیع بخش های مختلف مواد مثل کاه، دانه و ساقه در مخلوطی از این اقلام تأثیر بسزایی در جداسازی آنها می گذارد.

چسبندگی و سایندگی: اگر مواد به یکدیگر بچسبند بایستی از یکدیگر جدا شوند. مواد ساینده انتخاب الک را تحت تأثیر قرار می دهند. الکتریسیته ساکن که توسط مالش بین ذرات ایجاد می شود باعث چسبندگی ذرات بر روی سطح الک و گرفتگی الک می شود. چنین ذراتی را نمی توان با عملیات مکانیکی تخلیه بار نمود. با وجود چنین حالتی رطوبت مواد نیز تأثیر خود را در طراحی الک ها می گذارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>