اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

مراحل رندر گرفتن در اتوکد چه هستند؟
به طور کلی، رندر گرفتن در اتوکد طی مراحل ایجاد مدل سه بعدی، ایجاد نما، نورپردازی، تعیین جنس سطوح و گرفتن تصویر خروجی انجام می شود.

پنل_Render

مراحل رندر گرفتن در اتوکد دارای جزئیات متعددی هستند که هر یک می توانند خروجی رندرینگ را تحت تأثیر قرار دهند. با این وجود، این مراحل اغلب با ترتیب زیر انجام می گیرند:

  • ایجاد مدل سه بعدی به همراه المان های قابل رندرگیری نظیر جسم توپر یا «سالید» (Solid)، سطح (Surface)، شبکه یا «مش» (Mesh) و سطوح سه بعدی.
  • تعریف نماهای مدل سه بعدی برای رندرینگ (نام گذاری نماها با یک قاعده خاص به منظور جابه جایی ساده بین آن ها).
  • اختصاص دادن تصویر پس زمینه به نمای فعلی.
  • وارد کردن یا ساخت «متریال» (Material).
  • اختصاص مصالح به اشیای سه بعدی (مستقیم یا با لایه ها).
  • اضافه کردن نورپردازی (پیش فرض یا تعریف کردن نورپردازی دلخواه) و فعال کردن گزینه نورپردازی بر اساس تصویر (جایگزین پیش فرض).
  • فعال کردن و تعریف تنظیمات برای نور حاصل از آفتاب و آسمان در صورت رندرگیری از نمای خارجی مدل.
  • قرار دادن تنظیمات دقت رندر بر روی کمترین حالت.
  • تست رندرینگ بخشی از مدل به منظور بررسی خروجی.
  • اصلاح مصالح و نورپردازی بر اساس خروجی مرحله قبل.
  • تنظیم محیط رندرینگ.
  • تست مجدد رندینگ و اعمال تغییرات در صورت نیاز.
  • تنظیم کیفیت و دقت رندرینگ بر روی مقدار مورد نظر و ایجاد تصویر نهایی.
  • ذخیره کردن خروجی نهایی رندرینگ.

رندر گرفتن در اتوکد چگونه انجام می شود؟
رندر گرفتن در اتوکد با ایجاد مدل های سه بعدی، اعمال تنظیمات توسط ابزارهای موجود در زبانه «Visualize» و کلیک بر روی گزینه «Render to Size» در پنل «Render» انجام می شود.

ابزارهای رندر گرفتن در اتوکد در محیط سه بعدی نرم افزار قرار دارند. به منظور فعال کردن این محیط، بر روی فهرست سمت راست نوار ابزار دسترسی سریع کلیک کرده و گزینه «3d Modeling» را انتخاب کنید.

رندر
در زبانه Visualize، پنل ها و ابزارهای مختلفی وجود دارند که امکان اعمال تنظیمات مورد نیاز برای یک رندرینگ مناسب را فراهم می کنند.

از این رو، آشنایی با پنل ها و ابزارهای این زبانه می تواند شروع خوبی برای یادگیری رندر گرفتن در اتوکد باشد. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین بخش های زبانه Visualize می پردازیم.

پنل Views در اتوکد:
گزینه های موجود در پنل «Views»، از ابزارهای پرکاربرد برای رندر گرفتن در اتوکد هستند. این پنل از فهرستی حاوی تمام نماهای مدل و ابزار «View Manager» برای مشاهده مشخصات نماهای موجود و اضافه کردن نماهای جدید تشکیل می شود.

کاربر در هر مرحله از مدل سازی می تواند با کلیک بر روی عنوان های موجود در فهرست، به راحتی بین نماهای مختلف جابجا شود.

پنل Camera در اتوکد:
پنل «Camera»، دارای دو ابزار با عنوان های «Create Camera» و «Camera Display» است. ابزار اول به منظور ایجاد دوربین و زاویه دید مناسب به منظور رندر گرفتن در اتوکد مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این ابزار به همراه ابزار View Manager در پنل Views، امکان ساخت نماهای متنوع از بخش های مختلف مدل را فراهم می کند.

با کلیک بر روی Camera Display، علامت دوربین های ایجاد شده، پنهان/نمایان می شود.

پنل Lights در اتوکد:
پنل «Lights»، ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد منبع نور (مانند چراغ) در مدل و تنظیم سایه را فراهم می کند. در منوی بازشونده این پنل، ابزارهای دیگری برای تنظیم میزان شفافیت، تراز سفیدی، یکای شدت نور و کلید پنهان/نمایان کردن علامت منبع نور قرار دارند.

نور با منشا نقطه ای، خطی، فاصله دور و شبکه ای از گزینه های ابزار «Create Light» هستند. حذف سایه، سایه روی زمین و سایه کامل نیز از گزینه های ابزار «Shadows» به شمار می روند.

پنل Sun and Location در اتوکد:
به منظور روشن/خاموش کردن تأثیر نور خورشید، روشنایی آسمان، موقعیت جغرافیایی، تاریخ و زمان برای رندر گرفتن در اتوکد از ابزارهای موجود در پنل «Sun & Location» استفاده می شود.

تنظیمات قابل اعمال در این پنل، به میزان نزدیک شدن خروجی رندرینگ به واقعیت کمک می کند.

پنل Materials در اتوکد:
ابزارهای پنل «Materials»، به منظور یافتن متریال های مناسب برای تعیین جنس سطح المان های مدل مورد استفاده قرار می گیرند.

پرکاربردترین گزینه های پنل Materials و عملکرد آن ها به صورت زیر است:

  • Material Browser: ابزار جستجو بین متریال های موجود در کتابخانه های داخلی نرم افزار، اضافه. کردن متریال های مورد نظر به فهرست مدل و اضافه کردن کتابخانه های خارجی.
  • Materials/Texture: خاموش و روشن کردن متریال ها حین رندر گرفتن در اتوکد.
  • Material Mapping: انتخاب نحوه تصویر کردن فایل های تصویری بر روی سطح انتخابی.
  • Attach By layer: اعمال متریال به تمام المان های موجود در یک لایه.

پنل Render در اتوکد:
ابزارهای پنل «Render»، در مراحل نهایی رندر گرفتن در اتوکد مورد استفاده قرار می گیرند. کیفیت رندرینگ، میزان شفافیت محیط مدل و پس زمینه با استفاده از این ابزار تنظیم می شوند.

کلیک بر روی آیکون «Render to Size»، فرآیند رندر گرفتن در اتوکد را آغاز می کند. پس از ایجاد خروجی رندرینگ، گزینه های دیگر برای ذخیره تصویر و مشاهده خروجی های قبلی در اختیار کاربر قرار داده می شود.

رندر2

رندرگیری با اتوکد نیاز آشنایی کافی با ابزارها و محیط سه بعدی این نرم افزار است. البته هیچ ضرورتی برای یادگیری تمام ابزارهای سه بعدی وجود ندارد و کاربر می تواند با استفاده از ابزارهای ضروری، اقدام به گرفتن رندر در اتوکد کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>