اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

محصولات پتروشیمی مواد شیمیایی و پلیمری ای هستند که از نفت یا گاز طبیعی به دست می آیند. آن ها بخش مهمی از صنایع شیمیایی و پلیمری هستند زیرا تقاضا برای مواد پلاستیکی و مصنوعی به طور مداوم درحال رشد است و از طرفی سهم عمده ای در اقتصاد و جامعه امروز دارند. از این محصولات برای تولید هزاران محصول مختلف که مردم روزانه استفاده می کنند، استفاده می شود.

محصولات پتروشیمی فوق العاده همه کاره هستند و در طیف وسیعی از محصولات، از مواد غذایی گرفته تا مواد شیمیایی اساسی، واسطه های شیمیایی (مشتقات) و در نهایت محصولات نهایی از جمله پلاستیک، لاستیک، رزین، الیاف مصنوعی، چسب، رنگ، مواد شوینده، سموم دفع آفات را شامل می شوند. در صنایع پتروشیمی، مواد شیمیایی آلی تولید شده در بیشترین حجم متانول، اتیلن، پروپیلن، بوتادین، بنزن، تولوئن و زایلن ها هستند.

صنعت پتروشیمی
صنعت پتروشیمی یک صنعت رقابتی است که شامل نوآوری های تخصصی قابل توجهی است و از دیدگاه اقتصادی، یک صنعت سودآور بوده که طریق از خرید و فروش محصولات پتروشیمی در سطح بازار جهانی، سودآوری فوق العاده ای را به ارمغان خواهد آورد. از نظر حجم تولید، این صنعت تقریباً 10 درصد از کل نفت و گاز طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است. بر اساس ارزش محصول، صنعت پتروشیمی سهم بیشتری از کل صنعت نفت و گاز را از آن خود کرده است که نشان دهنده ارزش بالای محصولات پتروشیمی در مقایسه با انواع سوخت ها است.

تقسیم بندی صنایع پتروشیمی

  • واحدهای بالادستی: در پالایشگاه های نفت و گاز، هیدروکربن های سبک خطی اشباع یا غیراشباع موجود در نفت یا گاز، از بقیه هیدروکربن ها جدا و به عنوان خوراک برای واحدهای بنیادی فرستاده می شوند.
  • واحدهای بنیادی: در واحدهای الفین، آروماتیک و مجتمع های شیمیایی مواد اولیه به مواد پایه ای همچون اتیلن و پروپیلن برای واحدهای واسطه ای تبدیل می شوند.
  • واحدهای واسطه ای: از مواد پایه، خوراک واحدهای نهایی را تولید می کنند.
  • واحدهای نهایی: در این واحدها فرآورده های انتهای زنجیره تولید و به بازار عرضه می شود.
  • واحدهای پایین دستی: در این واحدها، فرآورده های نهایی پتروشیمی به محصولات مصرفی همچون الیاف مصنوعی، پلاستیک، لاستیک و… تبدیل می شوند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>