اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مواد شیمیایی اساسی و پلاستیک، عناصر اصلی ساخت انواع مختلف کالاهای مصرفی با دوام و غیرقابل دوام هستند. وسایل متعددی که هر روزه با آن ها سروکار داریم، لباس هایی که می پوشیم، مصالح ساختمانی که برای ساخت خانه ها و دفاتر کار ما استفاده می شود، انواع لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی، بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی ها و بسیاری از محصولات مورد استفاده در حمل و نقل مختلف، از مواد شیمیایی و پلاستیکی، به دست می آیند که تولید اکثر قریب به اتفاق این کالاها به وسیله صنعت پتروشیمی امکان پذیر هستند. تقاضا برای مواد شیمیایی و پلاستیک ناشی از شرایط اقتصادی جهانی است که ارتباط مستقیمی با تقاضای کالاهای مصرفی دارد.

پزشکی
تولیدات پتروشیمی نقش زیادی در پزشکی دارند؛ زیرا از آنها برای ایجاد رزین، فیلم و پلاستیک استفاده می شود. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است:
• از فنل و کومِن برای ایجاد ماده پنی سیلین (یک آنتی بیوتیک بسیار مهم) و آسپرین استفاده می شود.
• از رزینهای پتروشیمی برای تصفیه و ساخت داروها استفاده می شود، بنابراین هزینه ها کاهش یافته و روند تولید تسریع می شود.
• از پلاستیک ها و رزین های ساخته شده برای ساخت دستگاه هایی مانند اندام مصنوعی و پوست استفاده می شود
• از پلاستیک ها برای تولید طیف وسیعی از تجهیزات پزشکی از جمله بطری ها، سرنگ های یکبار مصرف و موارد دیگر استفاده می شود.

غذایی
از مواد پتروشیمی برای ساخت مواد نگهدارنده در مواد غذایی استفاده می شود که مواد غذایی را در بسته بندی یا قوطی تازه نگه می دارند. علاوه براین، مواد پتروشیمی در تولید بسیاری از شکلات ها و آب نبات ها نیز قابل استفاده است. رنگ های خوراکی ساخته شده توسط بخش پتروشیمی، در تعداد بی شماری از محصولات از جمله چیپس، غذاهای بسته بندی شده و غذاهای کنسروی استفاده می شوند.

کشاورزی
از مواد پتروشیمی برای تولید همه چیز از ورق های پلاستیکی و مالچ گرفته تا سموم دفع آفات و کودها استفاده می شود. از پلاستیک ها برای ساختن ریسمان، سیلاژ و لوله های آبیاری نیز استفاده می شود.

محصولات خانگی
از آنجا که از محصولات پتروشیمی برای ساخت پلاستیک، الیاف، لاستیک مصنوعی و فیلم استفاده می شود، لذا در بسیاری از بخش های محصولات خانگی، این مواد کاربرد چشم گیری دارند. از محصولاتی که در بخش خانگی استفاده می شود می توان به فرش، مواد شوینده، لباس، عطر، موم و … اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>