اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چسب ماده ای است که سالیان طولانی، بشر از آن برای بهم چسباندن دو سطح در کنار یکدیگر استفاده می کرده است. به طوریکه در حال حاضر یک ماده بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف است. چسب های معدنی، گیاهی، دریایی و نیز سایر چسب های مختلف مانند چسب پلیمری که توسط انسان ها ساخته شده اند، از انواع مختلف چسب به حساب می آیند. اخیراً استفاده از چسب های پلیمری برای اتصال اجزای مجموعه ها و سازه های متعدد به علت مزیت های منحصر به فرد آن و نیز با گسترش کاربرد چسب های جدید، این بخش به طور چشمگیری مورد استفاده قرار گرفته است. 

چسب چیست؟
چسب ها ترکیباتی طبیعی و یا مصنوعی هستند که چسبناک بوده و تحت شرایطی سفت می شوند. در بخش مصنوعی همگی حاوی مواد پلیمری هستند. در حقیقت پلیمر ها در حین سخت شدن چسب ها به وسیله واکنش شیمیایی پلیمریزاسیون افزایشی و یا پلیمریزاسیون تراکمی، تولید می شوند. علت وجود این پلیمر ها در واقع برای افزایش قدرت چسبندگی چسب ها است.

در تعریف عام، چسب ماده ای غیرفلزی که از پلیمرهای آلی تشکیل شده اند که برای اتصال دو سطح کنار یکدیگر استفاده می شود.یک اتصال چسبی از دو طریق جذب فیزیکی (نیروهای بین سطحی) و یا جذب شیمیایی (مانند نیروهای واندروالسی، القائی و پیوند هیدروژنی) صورت می گیرد. در این جا آماده کردن سطح مورد نظر برای چسب کاری اولین و اصلی ترین اقدام خواهد بود.

چسب پلیمری در حقیقت ماده ای غیرفلزی که از پلیمرهای آلی تشکیل شده اند که برای اتصال دو سطح کنار یکدیگر استفاده می شود.نقش اصلی یک چسب پلیمری متصل نمودن اجزای تشکیل دهنده دو سطح بهم است.

سازوکار چسب های پلیمری
نقش اصلی یک چسب متصل نمودن اجزای تشکیل دهنده دو سطح بهم است. زمانی فرآیند چسب کاری انجام می شود که چسب مورد نظر درحالت مایع بوده و بدین صورت است که ابتدا چسب باید سطح مورد نظر را کاملاً آغشته کرده و سپس برای استحکام سطح موردنظر، آن را به صورت ساکن، برروی سطح نگه می دارند تا قوام خود را به دست آورد.

آماده سازی نامناسب و یا نادرست سطوح، احتمال شکسته شدن اتصالات چسبی را افزایش می دهد که این آماده سازی سطوح نیازمند مهارت بالا بوده و توسط روش های زیر انجام می گیرد: روش های سائیدگی، استفاده از حلال های مناسب، تخلیه شعله، حک کردن تفلون، حک کردن فلزات، آندی کردن فلزات و استفاده از چند سازه.

اجزای تشکیل دهنده یک چسب بر اساس نوع فرآیند چسبکاری و همچنین نوع جنس سطوح متصل شونده بهم، تعیین می شوند. به طور کلی یکی از اجزاء چسب ها، جزء پایه است که نقش استحکام اتصال چسبی را برعهده دارد. این جزء پایه، یک پلیمر مصنوعی و یا طبیعی است.


اجزای عمده سازنده یک چسب به غیر از جزء پایه:

  • حلال یا رقیق کننده
  • کاتالیزورها یا پخت کننده ها
  • تسریع کننده ها
  • بازدارنده و کند کننده ها
  • تعدیل کننده یا اصلاح کننده
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>