اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چسب ها امروزه در بیشتر صنایع مانند صنعت بسته بندی، انواع محصولات غذایی و دارویی و … همچنین در صنایع ساختمان سازی، پزشکی، خودرو سازی کاربرد فراوانی دارند. بر اساس آمارها و اطلاعات به دست آمده در سال های گذشته، بخش اعظم استفاده از چسب ها به صنایع بسته بندی تعلق دارد.
طبق همین آمار، در بین انواع چسب های مصرفی، چسب های اکریلیکی بیشترین میزان مصرف را در بازار به خود اختصاص داده اند.

کاربرد چسب در صنعت بسته بندی

  • فیلم های چند لایه
  • برچسب زدن بر روی محصول
  • بسته بندی مواد غذایی

کاربرد چسب در صنعت خودرو سازی
برای اتصال قسمت های مختلف مانند سقف، شیشه و پنل های جانبی از چسب استفاده می شود.

صنایع حمل و نقل
برای تولید محصولات سبک و با کیفیت در صنعت حمل و نقل دریایی و هوایی، استفاده از چسب بسیار با اهمیت شده است.

ساختمان

  • چسباندن کاشی و سرامیک
  • اتصال کف پوش ها
  • چسباندن سقف های پیش ساخته و بتنی

مزایای چسب های پلیمری
وزن کم، قابلیت آب بندی، کاهش تعداد قطعات محصول، کاسته شدن زمان مونتاژ، همچنین مقاومت مناسب در برابر خستگی و خوردگی و وجود فرصت جهت تنظیم به موقع مونتاژ قطعات، از جمله مزایای کاربرد چسب ها است که موجب شده طراحان بسیاری از این روش برای اتصال قطعات در زمینه مخصوص خود، کمک بگیرند.

از دیگر مزایای چسب های پلیمری می توان به اتصال مواد غیر مشابه و لایه های نازک از مواد به همدیگر، زیبایی و حالت آیرودینامیک بر روی سطوح خارجی اتصال اشاره کرد.

عموماً چسب های پلیمری به وسیله آب یا بخارآب سست می شوند. از دیگر نواقص این مواد، می توان به بازه دمایی محدود بین دمای تبدیل شیشه و تخریب شیمیایی اشاره کرد.

چسب ها امروزه در بیشتر صنایع مانند صنعت بسته بندی، انواع محصولات غذایی و دارویی و... همچنین در صنایع ساختمان سازی، پزشکی، خودرو سازی کاربرد فراوانی دارند. بر اساس آمارها و اطلاعات به دست آمده در سال های گذشته، بخش اعظم استفاده از چسب ها به صنایع بسته بندی تعلق دارد. طبق همین آمار، در بین انواع چسب های مصرفی، چسب های اکریلیکی بیشترین میزان مصرف را در بازار به خود اختصاص داده اند.

جمع بندی
همانطور که گفته شد چسب ها در بیشتر بخش های زندگی بشر کاربرد بسیار وسیعی دارند با توجه به متعدد بودن ویژگی های فوق العاده چسب ها، دقت در انتخاب افراد ماهر برای کار با چسب ها از نکات مهمی است که کمتر کسی از آن آگاه است. در واقع استفاده از چسب های پلیمری اغلب نیاز به مهارت هایی دارد که این مهارت ها امری کاملاً تخصصی هستند. نحوه آماده سازی سطوح، شکل گیری چسب و انجام فرآیند چسبکاری از جمله مهارت های لازم برای تیم طراحی است که می توان با رعایت این موارد از جانب تیم طراحی، از ایجاد نقوص و ایجاد هزینه های اضافی در تولید محصولات جلوگیری کرد.بنابراین بررسی انواع چسب ها، خواص و ویژگی هایشان به ما کمک می کند تا معایب آن ها را طی کاربردهای مختلف آن ها بیابیم و در پی رفع این معایب و بهبود خواص آن ها برآییم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>