اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معمولترین روش اتصال دیوار و قاب بتن مسلح استفاده از میلگرد اتصال بوده که به دو صورت مکانیکی و شیمیایی به کار می رود. موقعی که برای اتصالات از میلگرد اتصال استفاده می شود باید موارد زیر رعایت گردند:

جزئیات_تقویت

1 - میلگردها باید در چهار طرف دیوار نصب شوند. ( در مورد اتصال دیوارهای پیش ساخته بهتر است که فقط در اضلاع افقی بالا و پایین دیوار، میلگرد اتصال وچود داشته باشد. در این صورت اگر دیوارها در اثر بار زلزله آسیب دیده و خرد شوند به ستون ها آسیبی نخواهد رسید.

2 - به منظور جلوگیری از خرد شدن و پریدگی بتن، اطراف میلگرد اتصال با اسپیرال یا شبکه ای میلگرد محصور شود.

3 - در مواردی که به ضخامت دیوار موجود اضافه می شود، باید سطح دیوار موجود به اندازه کافی مضرس شده که چسبندگی کافی بین بتن قدیم و جدید به وجود آید.

به هر صورت در انتخاب نوع اتصال، علاوه بر اینکه باید درگیری مطمئن بین دیوار و بتن قاب بتن مسلح اطراف در نظر باشد، باید دوام اتصال، مصالح مصرفی در اتصال، مقاومت در برابر آتش سوزی، وجود کارگر ماهر و فنی در کارگاه، صدا و ارتعاشات ایجاد شده در هنگام اجرا و قیمت تمام شده آن نیز بررسی و مطالعه شود.

جزئیات و مشخصات فنی دیوارها:
1 - ضخامت دیوار باید از 4/1 عرض ستون و 15 سانتی متر بیشتر باشد. ولی نباید از عرض تیر بالا و پایین اضافه تر گردد.

2 - درصد میلگرد دیوار برشی باید بیشتر از 0.25 درصد سطح مقطع دیوار بوده ولی نباید از 1.2 درصد بیشتر گردد. اگر ضخامت دیوار بیش از 18 سانتی متر باشد باید از دو لایه میلگرد استفاده شود.

3 - مقاومت فشاری بتن جدید نباید از مقاومت فشاری قاب موجود کمتر باشد.

4 - اطراف بازشوها در دیوارهای برشی، باید به اندازه کافی با میلگرد تقویت گردد.

5 - وقتی به ضخامت دیوار موجود اضافه می گردد، ضخامت اضافه شده نباید کمتر از 12 سانتی متر و بیشتر از ضخامت دیوار موجود باشد. اگر از پلمپ جهت پاشیدن بتن جدید به بدنه دیوار موجود استفاده شود نتیجه بهتر است.

تحقیقات و کارهای تجربی گسترده ای که در زمینه تعیین مقاومت برشی دیوارهای بتن مسلح پر کننده انجام شده نشان می دهد.

که مقاومت برشی این دیوارها در صورتی که در اتصالات با قاب از میلگرد اتصال استفاده شده باشد بیش از 83 درصد مقاومت برشی دیوارهایی است که به صورت یکپارچه با قاب بتن ریزی شده اند.

همچنین از نتایج آزمایشات بر می آید که هرچه طول میلگرد اتصال بیشتر بوده مقاومت برشی دیوار پر کننده به مقاومت دیوار یکپارچه با قاب نزدیک تر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>