اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزی سرخ رنگ می باشد که نسبتا نرم بوده و دارای قابلیت چکش کاری خوبی می باشد. این فلز در حالت سرد به آسانی تا می شود ولی نمی شکند.

آلیاژهای_مس

بعد از نقره بهترین هادی جریان الکتریسیته به شمار می رود. در صنعت مس پس از آهن و آلومینیوم پر مصرف ترین فلز است.

وزن مخصوص 8.9 گرم بر سانتی متر مکعب است و در دمای 1083 درجه سانتی گراد آب می شود.

مس در ساختمان به صورت ورق های مسی، انواع سیم های برق، لوله های مسی به کار می رود و نزدیک نیمی از فرآورده های مسی جهان در صنعت برق مصرف می شود.

سنگ معدنی مس، به مقدار زیادی شامل سولفیدهای مس می باشد که از جمله سولفیدها می توان کالکوپریت - برنیت - کالکوسیت را نام برد.

با استفاده از روش های خاصی مس را از این سنگ های معدنی جدا نموده و با ذوب آن ها در قالب های مخصوص ریخته شده و در مراحل بعدی می توانند به صورت میله سیم، ورق، نوار، لوله و … در آمده و به کار روند.

حدود 53 درصد از مس تولیدی به مصارف الکتریک، 16 درصد به مصارف ساختمانی، 12 درصد ساخت قطعات ماشینی و 19 درصد باقی مانده به مصارف دیگر می رسد.

آلیاژهای مس:
مهم ترین آلیاژهای مس عبارتند از:

1 - برنج:
برنج ها مهم ترین آلیاژ مس می باشند. آن ها اساسا آلیاژهای مس و روی می باشند. اگرچه می توان مقادیر کمی از دیگر عناصر به ویژه سرب و قلع را جهت به دست آوردن خواص ویژه در آن ها به کار برد.

میزان روی ممکن است از 5 تا حدود 40 درصد متغیر باشد که طیف گسترده ای از رنگ ها و خواص را نتیجه می دهد.

برنج تجارتی معمولا شامل 65 تا 70 درصد مس می باشد. اگرچه زمانی که قلع، سرب یا دیگر عناصر اضافه می گردند، درصد مس می تواند به 60 درصد تقلیل یابد.

انعطاف پذیرترین ورق ها شامل 70 درصد مس و 30 درصد روی می باشند. برنج سرخ، برنج تجارتی و فلز طلاکاری شده به دلیل داشتن رنگ های غنی، در کاربردهای معماری و سخت افزاری استفاده می شوند.

اضافه نمودن یک عنصر یا عناصر بیشتری به برنج طیف وسیعی از آلیاژهای مفید را نتیجه می دهد.

2 - برنز:
برنزها آلیاژهای مس و قلع بوده و بعضی از آن ها، تحت عنوان برنزهای فسفری مشهورند که شامل بیش از ده درصد قلع و درصد کمی فسفر می باشند.

برنز در تولیدات فنرها به کار می رود. برنزهای آلومینیومی فاقد قلع می باشند. اما ممکن است شامل بیش از حدود 10 درصد آلومینیوم و بعضی اوقات مقادیر کمی از دیگر عناصر باشند.

ابن آلیاژها در جاهایی مفید می باشند که مقاومت بالا و مقاومت در برابر خوردگی لازم باشد. برنزهای سیلیسی مقاومت کششی بالایی دارند و دارای مقاومت در برابر خوردگی فراوانی نیز می باشند.

این آلیاژها در ساخت پیچ های پر مقاومت و مته ها، مخازن آب و ماشین های جمع آوری فاضلاب و همچنین در صنایع شیمیایی به کار می روند.

آلیاژهای شامل نیکل:
تعدادی از آلیاژهای مس شامل نیکل به عنوان جزء اصلی آلیاژی می باشند که یکی از آن ها نقره نیکل می باشد که شامل 55 تا 70 درصد مس، 10 تا 18 درصد نیکل و مقادیر کمی روی می باشد. این آلیاژ اساسا برای ورق های نقره ای استفاده می شود.

آلیاژ دیگر آلیاژ مسی نیکل بوده که شامل نیکل در حدود 10 تا 30 درصد می باشد. این ماده دارای مقاومت خوردگی بالا بوده و به ویژه در محیط های شیمیایی و لوله های ویژه انقباض مفید می باشد.

مونل حدود 68 درصد نیکل، 29 درصد مس و مقادیر کمی آهن و منگنز را شامل می شود. این ماده از دیگر موادی است که دارای مقاومت خوردگی بالایی می باشد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که مس از نقطه نظر رنگ همانند مقاومت در برابر خوردگی فلز بسیار عالی در معرض هوای آزاد می باشد.

مس ابتدا رنگ قهوه ای گرفته و سپس به رنگ دائمی سبز روشن در می آید. همچنین رنگ سبز می تواند به طور مصنوعی ایجاد شود. رنگ ابتدایی مس را می توان با پوشش فلزی با جلای روشن حفظ نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>