اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مصالح ساختمانی را به شیوه های گوناگونی می توان تقسیم بندی نمود.

مصالح_غیر_فلزی

این مصالح را همان طوری که قبلا نیز اشاره گردید می توان با در نظر گرفتن جنس آن ها به دو بخش کلی فلزی (برای مثال محصولات آهنی و آلومینیوم) و غیر فلزی (برای مثال پشم شیشه و پشم سنگ) تقسیم بندی کرد.

در این بخش در رابطه با مصالح غیر فلزی و نخست مصالح متفرقه بحث خواهد شد که دارای تنوع زیادی بوده و در بخش های مختلف ساختمان کاربرد دارند.

به طوری که بعضی از آن ها (مانند پشم شیشه) در بخش خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و تعدادی از آن ها نیز در بخش های مختلف ساختمان از عنگام شروع عملیات ساختمانی تا پایان آن کاربرد دارند و بدون وجود بعضی از این مصالح احداث ساختمان امکان پذیر نخواهد بود.

مصالح غیر فلزی نیز براساس ترکیب شیمیایی، ویژگی ها و کاربردهایشان به انواع مختلفی تقسیم بندی می گردند که در ادامه به ترتیب در مورد هرکدام از آن ها بحث خواهد شد.

برای یک معمار همان گونه که انتخاب مصالح مناسب برای تبلور جلوه های ظاهری ساختمان از اهمیت خاصی برخوردار است، مناسبت آن ها با کاربری بنا، شرایط برپایی، دوام، توان و تخصص عوامل اجرا و خصوصا مسائل اقتصادی نیز حائز کمال توجه می باشند.

به نکات همنشینی مصالح در کنار یکدیگر، تأثیرات متنوع فیزیکی مکانیکی و شیمیایی آن ها بر یکدیگر نیز اضافه می شود.

همچنین با توجه به ویژگی های هر مصالح ممکن است تغییرات اندک و در عین حال تعیین کننده ای نیز در جزئیات اجرایی ساختمان الزامی باشد.

از نگاهی دیگر فعالیت های ساختمانی بخش بزرگی از کل فعالیت های اقتصادی و تولیدی کشور را تشکیل می دهد.

مقایسه ارقام سرمایه گذاری ملی در بخش های مختلف فعالیت های تولیدی در برنامه های عمرانی نشان می دهد که سهم عظیمی از این سرمایه ها در پروژه های ساختمانی و صنایع وابسته به آن به کار گرفته شده و می شود.

این سرمایه ها را یا به صورت مستقیم در پروژه های مسکونی، تجاری، اداری، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و نظایر آن به کار گرفته و یا به صورت غیر مستقیم در قالب مستحدثات جنبی سایر پروژه های عمرانی به امر ساختمان تخصیص داده شده است.

معرفی مصالح ساختمانی:
اگر سرمایه های ملی به کار گرفته شده درصدها رشته از صنایع و خدمات غیر ساختمانی که در خدمت ساختمان قرار می گیرند را هم به ارقام قبل بیفزاییم، بزرگی و اهمیت موضوع بیشتر روشن می شود.

بهره برداری بهینه از این سرمایه عظیم ملی در گرو عوامل متعددی است که از آن میان رعایت اصول فنی و استاندارد کیفیت در طراحی و تولید ساختمان و اجزاء آن از اهمیت درجه اول برخوردار است.

به عبارت دیگر پایداری و دوام ساختمان ها به چهار عامل مهم بستگی دارد که به قرار ذیل می باشد:

  • محل احداث سازه ها.
  • نحوه طراحی ساختمان ها.
  • نحوه اجرای سازه ها و کیفیت آن.

نوع و کیفیت مصالح به کار رفته در ساختمان ها:
در نتیجه کیفیت و مرغوبیت مصالح ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به طوری که عدم استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد در یک ساختمان که از نظر طراحی و اجرا مشکلی نداشته و به نحو احسن انجام شده است، موجب کاهش بیش از حد عمر مفید ساختمان خواهد شد.

به همین لحاظ در این نوشتار سعی شده است برای آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با انواع مصالح ساختمانی، شرح مختصری از خواص، ویژگی ها و کاربردهای انواع مختلف مصالح ساختمانی که در صنعت ساختمان کاربرد دارند، آورده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>