اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرپاهای فضایی متشکل از تعداد زیادی اعضای خرپایی هستند که در حالت سه بعدی یک سیستم سقف سازی با درجه نامعینی زیاد را پدید می آورند.

خرپاهای_فضایی

سیستم مذکور با استفاده از قطعات مدولار و به صورت منظم در فضا امکان پوشش دهانه های بزرگ را در دو جهت فراهم می سازد.

از این جهت، سیستم مذکور متفاوت از دیگر سیستم هایی است که تاکنون شرح داده شده اند.

سقف های پیش ساخته پس کشیده:
این مدل سقف که بدون نیاز به استفاده از ستون های نزدیک به هم، قابلیت پوشش دهانه های بزرگ را دارا است، مشتمل بر مجموعه ای از قطعات پیش ساخته هرمی شکل و غلاف هایی جهت عبور کابل های پیش تنیدگی می باشد.

در این روش با قرارگیری قطعات پیش ساخته بر روی داربست های موقت چوبی یا فولادی، محل های تعبیه شده بین واحدهای پیش ساخته توسط دوغاب سیمان پر شده و اتصال بین آن ها برقرار می شود.

پس از این مرحله تیرهای بتنی درجاریز بر روی کلاهک های قطعات پیش ساخته در دو جهت متعامد اجرا می شوند.

پس از عمل آوری و با رسیدن مقاومت بتن درجا به میزان مقاومت فشاری لازم، کابل های پیش تنیدگی از داخل غلاف های قطعات در هر دو جهت عمود بر هم رد شده و پس از کشیده شده، درجای خود محکم می شوند.

وزن کل سقف تا پس از مرحله کشیدن کابل ها توسط شمع ها و داربست تحمل شده و در اثر اعمال نیروی پیش تنیدگی در کابل ها، به ستون ها لنگر خمشی به ستون ها اعمال نمی شود.

ساخت دال بتنی سقف به صورت کامل و بلند کردن و نصب آن:
این روش که در بریتانیا ابداع شده، در حقیقت یک روش بسیار خاص برای اجرای سقف های پیش ساخته است. عملیات به شرح زیر است:

1 - ابتدا فوندانسیون ساختمان اجرا می شود. پس از آن به اجرا یا نصب ستون های بتنی که معمولا تا ارتفاع 3 سقف ادامه داده می شوند، پرداخته خواهد شد. این ستون ها می توانند به صورت پیش ساخته و یا درجا ریز اجرا شوند.

2 - در سطح زمین سقف های طبقات مختلف یکی بعد از دیگری و بر روی هم ساخته می شوند.

با اتمام ساخت هر سقف و قرار دادن جداساز مناسب بر روی آن، سطح زیرین برای اجرای سقف بعدی آماده شده و بتن ریزی در تراز زمین با سهولت بیشتری انجام می شود.

با ساخت سقف ها در براز زمین، لزومی به استفاده از شمع بندی و قالب بندی که در روش های معمول ناگریز به استفاده از آن ها هستیم، نیست.

3 - جک های ویژه ای در سر ستون ها نصب شده و توسط کابل و قلاب هایی که جهت حمل کردن سقف ها از قبل در آن ها تعبیه شده است، سقف ها آماده بالا کشیدن می شوند.

4 - سقف بام زودتر از بقیه سقف ها بلند شده و به صورت موقتی در بالاترین نقطه ستون ها نصب می شود. سپس سقف های دیگر تا زیر سقف بام بالا آورده شده و در آن جا نگه داشته می شوند.

5 - در این مرحله ارتفاع ستون ها مجددا فزایش یافته، ستون های مربوط به طبقات چهارم، پنجم و ششم در محل خود نصب یا اجرا شده و مجددا جک ها در انتهای ستون ها نصب می شوند.

6 - عملیات اجرایی فوق مجددا تکرار می شود تا این که سقف بام در جای خود نصب گردیده و بقیه سقف ها در محل نهایی خود قرار گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>