اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ریل فولادی

ریل فولادی:
در گذشته های دور برای عبور قطار از جاده ها، برای ساخت ریل از چوب استفاده می کردند و نوارهای نازکی از جنس چدن را بر روی آنها نصب می کردند تا استحکام و مقاومت ریل بالا رود.

این روش، روشی قدیمی بود که دارای مشکلات بسیاری بود و پس از سال ها با اختراع دستگاه نورد به تولید ریل های فولادی پرداخته شد که از استحکام بسیار بالایی برخوردار بودند و مشکلات ریل های چوبی را نداشتند. در این مقاله به معرفی و کاربرد ریل فولادی و دسته بندی آنها پرداخته شده است.

ریل فولادی چیست؟
ریل فولادی دو ریل فلزی است که به صورت موازی در کنار هم قرار گرفته و آنها را بر روی ریل بندها قرار می دهند.

ریل فولادی را توسط روش های نوردی تولید می کنند و در تولید آن از فولادهایی مانند CK45 و CK55 استفاده می شود.

برای عبور واگن های مسافری و باربری از مسیر جاده ها نیاز است تا ریل های فولادی را با عرض ثابت در کنار هم قرار داده و ریل ها و تراورس ها را توسط پیچ های مختلف به یکدیگر متصل نمایند.

برای تولید ریل فولادی باید استانداردهایی در نظر گرفته شود و ابعاد و اندازه های به خصوصی برای آن طراحی گردد. در ادامه به کاربرد ریل فولادی و دسته بندی آنها پرداخته شده است.


17 کشور در دنیا وجود دارند که به تولید ریل فولادی می پردازند که چین در این زمینه پیشتاز بوده و ایران نیز در مقام هجدهم تولید ریل فولادی در جهان قرار دارد.

کاربرد ریل فولادی و دسته بندی آنها:
ریل های فولادی بر اساس کاربردهای متفاوتی که دارند در انواع مختلفی طبقه بندی می شوند.

ریل های راه آهن، ریل معدنی و ریل جرثقیلی از انواع ریل های فولادی می باشند که هر یک دارای ویژگی های خاصی می باشند و در ساخت آنها از متریال های مختلفی استفاده می شود.

تمامی این ریل ها در انواع تیپ های مختلف تولید می شوند که از آن میان می توان به تیپ S که استانداردی اروپایی می باشد، تیپ R که استاندارد روسیه می باشد، تیپ JIS که استاندارد کشور ژاپن است و تیپ A که از آن برای ساخت جرثقیل استفاده می شود نام برد.

ویژگی های ریل های فولادی:
از ویژگی های ریل های فولادی می توان به فولادهای مورد استفاده در آنها اشاره کرد که فولادهای CK45 و CK55 نام دارند. فولادهای دیگر نمی توانند در ساخت این ریل ها مورد استفاده قرار گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>