اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فولاد

تولید داخلی فولاد:
صنعت فولاد را به عنوان یکی از مهم ترین صنایع در تمام کشورهای جهان می شناسند که سبب رونق بخشی اقتصادی زیادی در کشورها می گردد. نبود صنعت فولاد می تواند زیان های زیادی را به کشورها وارد کرده و از توسعه اقتصادی آنها بکاهد.

ایران نیز به دلیل وجود معادن فولاد و آهنی که دارد یکی از کشورهای تولید کننده فولاد به شمار می رود که در خاورمیانه حرف اول را در زمینه تولید و صادرات فولاد به کشورهای همسایه می زند. در این مقاله به تولید داخلی فولاد و مشکلاتی که برای آن به وجود آمده است پرداخته شده است.

تولید داخلی فولاد:
کارخانه های مختلفی در کشور وجود دارند که به تولید انواع محصولات فولادی می پردازند. این کارخانه ها توانسته اند آمار تولید داخلی فولاد را در کشور بالا برده و به توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور کمک کنند. با توجه به تحریم هایی نیز که در سال های اخیر توسط آمریکا بر کشور اعمال شده است تصور بر این بود که از ظرفیت تولید کاسته شده است.

اما با توجه به آمارهایی که ارائه شده است، نشان می دهد که تحریم ها نه تنها بر روند تولید تأثیر نگذاشته است بلکه باعث افزایش این روند نیز شده است.

تاریخچه ای از تولید داخلی فولاد کشور:
قبل از انقلاب اسلامی شرکتی به نام شرکت ملی صنایع فولاد ایران با هدف تولید فولاد و آهن توسط روش احیای مستقیم کار خود را آغاز کرد.

این شرکت نتوانست با شرکت های خارجی وارد رقابت شود. اما بعد از انقلاب با ادغام شرکت های داخلی، شرکت ملی فولاد به وجود آمد که هم اکنون نیز این شرکت بر بازارهای فولاد داخلی و خارجی نظارت دارد.

چشم انداز 1404 برای تولید داخلی فولاد:
با وجود تحریم هایی که وجود دارد کشور ما با مدیریت و ارائه راهکارهایی توانست است میزان تولید داخلی فولاد را افزایش داده و چشم اندازی نیز برای آن در نظر بگیرد. بر طبق محاسباتی که صورت گرفته است 55 میلیون تن تولید فولاد در سال پیش بینی شده است که تا سال 1404 انجام گیرد.

بر طبق گزارشی که صنعت فولاد ایران ارائه داده است میزان تولید فولاد میانی در کشور بالغ بر 27 میلیون تن در سال بوده است. همچنین میزان صادرات و واردات در کشور در سال 98 به میزان قابل توجهی رسیده بود که این مقدار رو به افزایش می باشد و روندی صعودی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>