اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ورق فلزی

صادرات و واردات ورق فلزی:
صادرات و واردات ورق فلزی در ایران در سال های اخیر با مشکلاتی روبه رو بوده است.البته کشور ما بیشتر در زمینه واردات فولاد فعالیت دارد و صادرات آن را بیشتر در کشورهای خاورمیانه انجام می دهد.

شاید علت فعالیت کم در زمینه صادرات فولاد را در کشور بتوان به شرایطی که بر تجارت جهانی حکمفرماست و سهمیه بندی که برای صادرات وجود دارد نسبت داد. در این مقاله بیشتر به صادرات و واردات ورق فلزی در ایران پرداخته شده است.

صادرات و واردات فولاد در کشور:
همان طور که گفته شد در کشور ما وضعیت واردات فولاد بسیار بهتر از وضعیت صادرات می باشد. در یک بازه زمانی قانون منع صادرات را برای ایران اعمال نمودند که پس از مدتی این قانون برای ایران حذف گردید و به جای آن سهمیه بندی فصلی و بسیار ناچیز را اعمال کردند. به همین دلیل است که ایران در رابطه صادرات فولاد وضعیت خوبی را نسبت به دیگر کشورها ندارد.

در صورت افزایش قیمت نفت و صادرات آن می توان ارز خارجی به دست آورد و به تهیه ماشین های مربوطه پرداخت و باعث بهبود وضعیت صادرات فولاد در کشور شد. اما یکی دیگر از مواردی که می تواند وضع صادرات فولاد را بهبود بخشد ثبات در سیستم ارزی کشور می باشد.

صادرات و واردات ورق فلزی در ایران:
اما ورق های فلزی جزء مواردی می باشند که صادرات آنها به کشورهای خاورمیانه بسیار زیاد است. از جمله کشورهایی که انواع ورق های فلزی به آنجا صادر می شود عبارتند از: افغانستان، پاکستان، کویت، ترکمنستان، ارمنستان، عمان، سوریه و …

با حمایت و پشتیبانی دولت و مشوق های صادراتی علاوه بر ورق های فلزی محصولات دیگری نیز مانند نبشی، ناودانی، تیرآهن، قوطی و پروفیل، لوله گالوانیزه، اسلب و شمش و آهن نیز به این کشورها صادر می گردد. در ادامه به صادرات انواع ورق ها در کشورهای مختلف پرداخته شده است.

صادرات ورق سیاه:

  • امروزه به علت مشکلاتیی که در زمینه صادرات برای کشورمان به وجود آمده است صادرات ورق سیاه به کشورهای اروپایی محدود شده و از حجم صادرات آن کاسته شده است. اما در قدیم صادرات این ورق به علت اهمیت فراوانی که داشت جزء مهم ترین صادرات های ورق های فولادی به شمار می رفت.

صادرات ورق گالوانیزه:

  • می توان گفت که آسیا یکی از بزرگ ترین صادر کننده های ورق های گالوانیزه در جهان به شمار می رود و چین و کره دو کشور اصلی در تولید و صادر کردن این محصول محسوب می شوند. کشورهای ایتالیا و بلژیک نیز در رتبه های بعدی صادرات ورق گالوانیزه قرار می گیرند. ایران به علت مشکلات به وجود آمده و تحریم در این زمینه با کاهش شدید صادرات مواجه بوده است.

صادرات ورق های رنگی:

  • ورق های رنگی در سال های اخیر صادرات زیادی را در کشور داشته اند و با تلاش کشورهای همسایه در زمینه تولید این ورق ها و قیمت های رقابتی که وجود دارد، صادرات ورق رنگی در ایران با کشورهای همسایه در رقابت قرار گرفته است.

این نکته قابل توجه است که صادرات همیشه قابل توجه اقتصاددان های تمامی کشورها بوده است و می تواند در توسعه اقتصادی یک کشور نقش اساسی داشته باشد.

در کشور ما به علت وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی که به وجود آمده است صادرات محصولات فولادی با مشکل مواجه شده است. امید است که با از میان رفتن تحریم ها و رفع مشکلات دیگر دوباره صادرات این محصولات در کشور از سر گرفته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>