اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ورق پانچ شده

کاربرد ورق پانچ شده:
کاربرد ورق پانچ شده در پروژه های مختلف صنعتی و ساختمانی می باشد. این نوع ورق جنبه تزئیناتی نیز دارد و از آن در انواع دکوراسیون ها نیز استفاده می کنند.

پانچ کردن به معنای ایجاد سوراخ در ورق ها می باشد که توسط دستگاه های مخصوص انجام می گیرد و در طرح حای مختلفی ایجاد می گردد. ورق های پانچ شده در انواع مختلفی وجود دارند که هر یک در مورد خاصی به مصرف می رسد. در ادامه به معرفی و کاربرد ورق پانچ شده می پردازیم.

معرفی ورق پانچ شده:
یکی از محصولات ورق فولادی در بازار ورق پانچ شده می باشد که از محبوبیت و کاربرد بالایی برخوردار است. این ورق ها دارای سوراخ هایی با اندازه و طرح های مختلف می باشند و ضخامت آنها نیز از کم تا زیاد متغیر است. ورق های مختلف در جنس های مختلفی وجود دارند که می توان در تمامی آن ها سوراخ ایجاد کرد و به ورق پانچ شده تبدیل کرد.

از جمله این ورق ها می توان به ورق پانچ استیل و ورق پانچ آلومینیومی نام برد که برای هر یک کاربرد ویژه ای در نظر گرفته شده است.

نحوه پانچ کردن ورق ها:
در گذشته جهت سوراخ کردن ورق ها از ابزارهای دستی استفاده می شد که هم زمان زیادی صرف پانچ کردن می شد و هم اینکه اندازه و طرح سوراخ ها دقیق در نمی آمد.

امروزه برای پانچ کردن از دستگاه های پیشرفته کامپیوتری که CNC نام دارد استفاده می کنند. CNC کوتاه شده عبارت Control Numerical Computer می باشد که به معنای کنترل عددی کامپیوتر است.

برای پانچ کردن ورق ها، در ابتدا بسته به ضخامت و نوع ورق، ورق را تحت فشار دستگاه پانچ قرار می دهند. این فشار باعث به وجود آمدن حفره هایی در سطح ورق می گردد که در نهایت ورق پانچ شده تشکیل می شود.

انواع ورق پانچ شده:
عمل پانچ کردن را برای ورق های با جنس های مختلف استفاده می کنند که در نهایت باعث به وجود آمدن انواع ورق های پانچ شده می گردد.

انواع مختلف ورق های پانچ شده که از هر یک در کاربرد مختلفی استفاده می شود عبارتند از:

  • ورق پانچ شده استیل، ورق پانچ شده آلومینیوم، ورق پانچ شده سیاه، ورق پانچ شده روغنی، ورق پانچ شده مسی، ورق پانچ شده کامپوزیت، ورق پانچ شده رنگی و …

کاربرد ورق پانچ شده:
کاربرد ورق پانچ شده شامل کاربردهای مختلف صنعتی و ساختمانی می باشد. در زیرر به تعدادی از کاربرد ورق پانچ شده اشاره شده است:

  • استفاده از ورق های پانچ شده در اتاق آسانسور.
  • استفاده در ایستگاه های اتوبوس.
  • ساختن حفاظ های مختلف برای اماکن ورزشی، نظامی و زندان ها.
  • ساختن حفاظ برای دکل های مخابراتی.
  • استفاده در قطعات مختلف لوازم خانگی.
  • پروژه های مختلف ساختمانی، صنعتی، کشاورزی و بهداشتی.
  • پروژه های پتروشیمی.
  • درب پارکینگ ها.
  • حفاظ هواکش برای موتورخانه ها.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>