اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی:
پروفیل صنعتی قطعاتی می باشند که دارای مقطع ثابت بوده و با توجه به نوع تولید شده در صنایع مختلف به کار می روند.

این پروفیل ها ویژگی هایی دارند که آن ها را از پروفیل های ساختمانی متمایز کرده است. ابعاد مختلفی برای پروفیل صنعتی وجود دارد که هر یک به مصرف خاصی می رسد. در این نوشته سعی شده است تا به طور کامل به معرفی پروفیل و به ویژه پروفیل صنعتی پرداخته شود.

معرفی پروفیل و انواع آن:
پروفیل ها از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته اند و به عنوان مقاطعی توخالی که دارای مقطع ثابت و طول متغیر می باشند تعریف می شوند. پروفیل هایی که ابعاد کوچک تری دارند را در ساختمان سازی استفاده می کنند اما پروفیل هایی که بزرگ تر هستند را در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می دهند.

پروفیل ها در انواع مختلف صنعتی، ساختمانی، آلومینیومی، گالوانیزه و کامپوزیتی وجود دارند که استفاده های مختلفی از هر یک از آن ها می شود.

روش های تولید متنوعی برای پروفیل ها وجود دارد که عبارتند از روش نورد سرد، نورد گرم و روش مرکب. در روش نورد سرد انواع ورق های فولادی را توسط پرس کردن و خم کردن شکل دهی می کنند و در روش نورد گرم ورق ها در دماهای بسیار بالا نورد می کنند. روش مرکب نیز ترکیبی از روش های نورد سرد و گرم می باشد.

پروفیل ها در دو دسته باز و بسته وجود دارند. پروفیل های باز شامل میلگرد، نبشی، ناودانی، تسمه و تیرآهن می باشد و پروفیل های بسته نیز شامل مواردی مانند لوله و قوطی می باشد و در ساخت درب و پنجره ها و درب های کرکره برقی کاربرد دارند.

پروفیل صنعتی چیست؟
به مقاطعی که در صنایع مختلف مانند صنعت اتومبیل سازی، صنایع نظامی و … به کار می روند پروفیل صنعتی می گویند. پروفیل صنعتی نسبت به پروفیل های ساختمانی سایز بزرگ تری دارد و به ویژگی های مکانیکی و الکتریکی آن باید توجه ویژه ای گردد.

کاربرد پروفیل صنعتی:
از این نوع از پروفیل ها در کارخانه های تولید کننده ماشین های صنعتی، شاسی ماشین های ثابت و ستون برای دستگاه هایی که وزن زیادی را تحمل می کنند استفاده می شود. همچنین از پروفیل صنعتی در سقف سوله ها نیز استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>