اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ ساختمانی

سنگ طبیعی در رنگ ها و مشخصات گوناگونی وجود دارد و به همین دلیل در ساختمان برای اهداف مختلفی به کار می رود. بیشتر سنگ های طبیعی عایق حرارتی خوبی نیستند، دیوارهای خارجی ساختمان های سنگی را با ضخامت زیاد اجرا می کنند تا این نقطه ضعف تا حدودی جبران شود. این کار باعث بالا رفتن وزن ساختمان شده و اجرای کار را مشکل می کند.

علاوه بر آن، افزایش ضخامت دیوار سنگی به دلیل ارتباط مستقیم وزن ساختمان با شتاب حاصل از زلزله، خطراتی نیز ایجاد می کند. به همین دلیل استفاده از دیوارهای سنگی در مناطق زلزله خیز باید با احتیاط و رعایت نکات فنی دقیق صورت گیرد.به غیر از دیوارهایی که به صورت خشکه چینی اجرا می شوند همه دیوارهای سنگی نیازمند ملات بنایی هستند و به طور کلی دو نوع ملات برای دیوارهای سنگی پیشنهاد می شود:

ملات ماسه سیمان

این ملات با حداقل 200 کیلوگرم سیمان در متر مکعب ملات(یک حجم سیمان و شش حجم ماسه) تهیه می شود.

ملات باتارد

این ملات از 130 کیلوگرم سیمان به همراه 130 کیلوگرم گرد آهک و یک متر مکعب ماسه تهیه می شود. باید توجه داشت که هیچ گاه نباید مقاومت و سختی ملات از مقاومت و سختی سنگ بیشتر شود، زیرا سختی ملات ممکن است باعث تغییرات فیزیکی، از جمله ترک خوردگی و خرد شدن سنگ ها شود، انتخاب ملات مناسب برای بندکشی درزهای نما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مناسبت سختی و رنگ ملات با سختی و رنگ سنگ، در دوام و زیبایی بندکشی ها و نمای دیوار تأثیر فوق العاده ای دارد.

برای تعیین بهترین و مناسب ترین ملات، از بین دسته بندی دو گانه ملات های ماسه سیمانی و ملات های باتارد، باید پارامترهایی از قبیل امکانات محلی، آب و هوا (رطوبت، سرما، یخ زدگی و…)، اقلیم (وجود منابع محلی)، نوع دیوار (باربر-غیر باربر)، رنگ و جنس سنگ، کاربرد دیوار و … را در نظر گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>