اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان

عیار سیمان، مقدار سیمان بر حسب کیلوگرم در متر مکعب مخلوط است. انواع بتن، ملات ها، دوغاب ها و … از جمله مخلوط هایی هستند که در آن ها سیمان مصرف می شود. در کارهای ساختمانی در هریک از مراحل برآورد اولیه، سفارش خرید مصالح و انجام عملیات اجرایی، محاسبه مقادیر مورد نیاز مصالح، از مهم ترین بخش های کار محسوب می شود.

کم کردن هزینه ها و مطابقت با مشخصات فنی، همواره دغدغه اصلی در اجرای اصولی و مهندسی شده است. سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی، در هر قسمت از کارهای ساختمانی، برای مطابقت مشخصات فنی و اجرا نقش عمده ای ایفا می کند. مصرف بیش از حد سیمان موجب غیر اقتصادی شدن و مصرف کم آن باعث خارج شده از مشخصات فنی می شود. اطلاع از عیار سیمان مصرفی در این موارد از پیش نیاز های ساخت اصولی و مهندسی است.

عیار سیمان مصرفی در بتن

عیار سیمان اصطلاحی است که اغلب در ساخت بتن استفاده می شود. همانطوری که در مقدمه اشاره شد، مقدار سیمان برحسب کیلوگرم در هر مترمکعب مخلوط، عیار سیمان گفته می شود. اولین مشخصه فنی یک بتن مقاومت فشاری آن است. عیار سیمان بتن با مقاومت فشاری آن رابطه مستقیم دارد.

ولی با توجه به فرایند ساخت بتن و واکنش هیدراتاسیون در آن، به نظر می رسد این را بطه یک حد بالایی داشته باشد. به عبارت دیگر با افزایش بی نهایت سیمان، به مقاومت بی نهایت دست نخواهیم یافت! با توجه به روابط تجربی می توان مقدار تقریبی سیمان مورد نیاز بتن برای دست یافتن به یک مقاومت مشخص را تعیین کرد. این رابطه در آیین نامه بتن ایران و همچنین فصل بتن فهرست بها (ابنیه) آمده است.

عیار سیمان مصرفی در عملیات بنایی

آجرچینی، بلوک چینی، بنایی با سنگ و … از جمله عملیاتی است که در اجرای آن، سیمان به وفور استفاده می شود. اولین نکته در محاسبه عیار سیمان مصرفی در این قبیل کارها، اطلاع از حجم ملات مصرفی در آنها است. به طور معمول در عملیات بنایی به استثتای بنایی با بلوک سفالی، 30 درصد حجم بنایی به عنوان حجم ملات در نظر گرفته می شود. این مقدار برای بنایی با سفال 15 درصد است.

برای ساخت هر متر مکعب بلوک سیمانی یا هر متر مکعب بنایی با این بلوک ها، 175 کیلوگرم سیمان نیاز است. سیمان مورد نیاز برای بنایی با بلوک های بتن سبک (گازی) بسیار کمتر از بلوک های سیمانی است، و 25 کیلوگرم سیمان در هر مترمکعب بنایی با آن به کار می رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>