اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان

معمولا برای کف سازی از مخلوط پوکه (معدنی یا صنعتی) و سیمان استفاده می شود. در هر متر مکعب از این مخلوط، 150 کیلوگرم سیمان به کار می رود. برای ساخت هر متر مکعب فوم بتن برای کف سازی نیز، میزان 225 کیلوگرم سیمان مصرف خواهد شد.

نمای سنگی و کاشیکاری تقریباً مشابه به هم بوده و از دوغاب سیمان در اجرای آن استفاده می شود. در صورتیکه پشت کار برجستگی ها و فرو رفتگی های نامتعارفی نداشته باشد، 3 سانتیمتر ضخامت برای آن در نظر گرفته می شود. در هر متر مکعب از این دوغاب 430 کیلوگرم سیمان استفاده می شود.

معمولاً برای سهولت در اجرا، از دوغاب با نسبت آب به سیمان بسیار زیاد استفاده می شود، در نتیجه برای جذب آب اضافی و افزایش سرعت کار، علاوه بر سیمان مصرفی در دوغاب، پس از هر بار دوغاب ریزی مقداری سیمان نیز به پشت کار ریخته می شود. این کار میزان مصرف سیمان را افزایش می دهد و به دلیل کاهش چسبندگی (پشت کار و سنگ یا کاشی) غیر مجاز است.برای اجرای موزائیک از ملات موزائیک استفاده می شود. این ملات در دو نوع 1:2/5:2/5 و 1:2/5:2 ساخته می شود. عیار سیمان در این دو نوع ملات موزائیک به ترتیب 350 و 450 است.

عیار سیمان مصرفی در اندود ها و بندکشی

اندودهای سیمانی در حالت کلی به دو صورت آستر و رویه اجرا می شوند. در اجرای آستر معمولا از ملات ماسه سیمان استفاده شده و بسته به نوع ملات، برای محاسبه سیمان مصرفی در آن از جدول بالا می توان استفاده کرد. در اجرای رویه نیز ملات پودر سنگ-خاک سنگ و سیمان، به کار می رود. برای هر متر مکعب از این ملات 300 کیلوگرم سیمان استفاده می شود. سیمان مصرفی در این ملات اغلب سیمان سفید است.

برای بندکشی سنگ پلاک، کاشی و سرامیک از دوغاب سیمان سفید و پودر سنگ 1:4 استفاده می شود. در هر مترکعب از این دوغاب 400 کیلوگرم سیمان به کار می رود. در بندکشی موزائیک فرنگی نیز از دوغاب سیمان سفید و خاک سنگ 1:6 استفاده می شود که 225 کیلوگرم سیمان در خود دارد. بندکشی آجر نما نیز با استفاده از ملات ماسه بادی و سیمان صورت می گیرد. عیار سیمان مصرفی در دو نوع 1:3 و 1:4 از این ملات به ترتیب 360 و 285 کیلوگرم در هر متر مکعب ملات است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>