اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ ساختمانی

سنگ ها را باید به صورت کله و راسته (حداقل یک سنگ کله برای 2 سنگ راسته) به کار برده شود. اختلاف ریشه سنگ های کله با سنگ های راسته باید دست کم 15 سانتیمتر باشد تا قسمت سنگی دیوار بتواند با قسمت آجری آن قفل و بست شود.ضخامت دیوار آجری در پشت سنگ های کله باید حداقل نیم آجر باشد، که با احتساب ضخامت ملات بین این دو قسمت آجری و قسمت سنگی، حداقل این مقدار به 13 سانتیمتر افزایش می یابد. بنابراین، حداقل ضخامت دیوار با اندازه ریشه سنگ های کله به اضافه 13 سانتی متر برابر خواهد بود.

ضخامت دیوار نیمه سنگی ترکیبی باید حداقل 60 سانتیمتر باشد ولی به طور استثنایی می توان این مقدار را تا 50 سانتیمتر کاهش داد. در مناطق مرطوب، برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل و پرهیز از خراب شدن اندود داخلی روی آجرها، بهتر است که ضخامت دیوار، تقریبا 2 برابر ریشه سنگ های کله انتخاب شود.ملات مورد نیاز برای دیوار نیمه سنگی، باید ملاتی باشد که برای قسمت سنگی آن تعیین می شود. بنابراین کلیه بافت دیوار اعم از قسمت سنگی یا آجری آن، باید با یک نوع ملات ساخته شود.

طرز اجرای دیوار تابع ارتفاع سنگ است، با این توضیح که بعد از نصب هر رج سنگی، بلافاصله پشت آن را با آجر می چینند. رج های آجر باید کاملا افقی بوده و کلیه مسائل مربوط به دیوار چینی آجری در آنها رعایت شود. نکته دیگر اینکه هیچ گاه فضای خالی در داخل دیوار نباید باقی گذاشته شود و رابطه بین سنگ ها با هم و با قسمت آجری باید فقط از طریق ملات برقرار شود. بنابراین اجرای بخش سنگی و آجری دیوار نیمه سنگی، هم زمان انجام خواهد شد.

مزایا و معایب دیوار نیمه سنگی

حسن دیوار نیمه سنگی این است که به دلیل حالت ترکیبی آن با آجر، نقطه ضعف سنگ را که پایین بودن مقاومت حرارتی آن است، برطرف می کند. نقطه ضعف دیوار نیمه سنگی، عدم توزیع یکنواخت نیروهاست. بنابراین ساخت این دیوار نیاز به مهارت، تجربه و محاسبات استاتیکی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>