اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اندود کاری

متداولترین ملات های مصرفی در اندود کاری در حال حاضر در ایران، کاهگل، گچ و خاک، گچ، ماسه سیمان، باتارد و … است. این اندودها به روش های مختلفی اجرا می شوند. تخته ماله ای، تگرگی، چکشی، آب ساب، شسته و موزائیکی از انواع مختلف اجرای اندودها به شمار می روند.

لایه های اندود کاری

اندود کاری عموماً در دو قشر آستر و رویه اجرا می شود.قشر آستر به منظور ایجاد سطح صاف و تنظیم شیب ها ساخته می شود و برای این کار در ابتدای امر، سطوح مورد نظر، شمشه گیری یا کرم بندی می شود. در ادامه با ملات مورد نظر اندود می شود.قشر رویه که در حقیقت تزئین سطوح است و با استفاده از مصالح مختلفی اجرا می شود. انواع گچ بری ها و رنگ آمیزی های نما در قشر رویه انجام می شود.

انواع بندکشی مرسوم در ایران

متداولترین نوع بندکشی در ایران، بندکشی نماهای آجری و سنگی است که به صورت توپر، تو خالی، فیتیله ای و … اجرا می شود. بندکشی فیتیله ای اغلب برای نماهای سنگی به کار برده می شود.

ملات مصرفی برای بندکشی

معمولترین مصالح مصرفی برای بندکشی، ماسه بادی- سیمان است و در برخی موارد ممکن است برای تیره یا رنگی کردن ملات به آن دوده یا رنگ اضافه شود. علاوه بر ملات ماسه بادی و سیمان، می توان از ملات های خاک سنگ سفید- سیمان، پودر سنگ سیاه- سیمان و گچ خالص- خاک اره نیز استفاده کرد.

محاسبه مقدار مصالح مورد نیاز برای بندکشی

برای تعیین مصالح بندکشی نماهای سنگی، فرض شده است که در هر متر مربع از کار 0/3 متر مربع به عمق حداکثر یک سانتیمتر بندکشی شود. بنابراین برای هر متر مربع از کار مقداری برابر 3 لیتر ملات بندکشی به کار خواهد رفت.

برای بندکشی افت مصالح مربوط به تغییر مساحت و ضخامت بندکشی است. به طور مثال مشکل است که برای کارهای اجرا شده با سنگ لاشه، یک ضخامت و یا یک سطح ثابت بدکشی در نظر گرفت. بنابراین در این موارد مقداری متوسط در نظر گرفته می شود که شامل افت هم باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>