اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مناقصه

برای ایجاد انسجام و وحدت رویه در برگزاری مناقصات، قانون برگزاری مناقصات در سال 1383 تدوین شد و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. این قانون از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یکی از بخش های آن مربوط به سازماندهی است. سازمان برگزاری مناقصات، در حالت کلی از یک کمسیون برگزاری مناقصه و یک هئیت رسیدگی به شکایات تشکیل می شود.

اعضای کمیسیون مناقصه

  • رئیس دستگاه مناقصه گزار یا نماینده وی.
  • ذی حساب یا بالاترین مقام مالی دستگاه مناقصه گزار حسب مورد.
  • مسؤول فنی دستگاه مناقصه گزار یا واحدی که مناقصه به درخواست وی برگزار می شود.

در سازماندهی مناقصات مربوط به شهرداریها، علاوه بر نفرات فوق الذکر، از سوی شورای شهر یک نفر به عنوان ناظر در جلسات کمیسیون مناقصه، شرکت خواهد کرد.کمیسیون با حضور هر سه نفر اعضای مزبور رسمیت دارد و تمام اعضاء مکلف به حضور در جلسه و ابرازنظر هستند. تصمیمات کمیسیون با رأی اکثریت اعضاء معتبرخواهد بود. در مناقصات دو مرحله ای، کمیسیون مناقصه با حضور رئیس دستگاه مناقصه گزار تشکیل می شود. اعضاء کمیسیون مناقصات در شرکتهای دولتی با انتخاب هیأت مدیره است.

وظایف کمیسیون مناقصه

مهم ترین وظایف کمیسیون مناقصه به شرح زیر است.

  • تشکیل جلسات کمیسیون مناقصه در موعد مقرر در فراخوان مناقصه.
  • بررسی پیشنهادهای مناقصه گران از نظر کامل بودن مدارک و امضای آنها و نیز خوانا بودن و غیرمشروط بودن پیشنهادهای قیمت (ارزیابی شکلی).
  • ارزیابی پیشنهادها و تعیین پیشنهادهای قابل قبول طبق شرایط و اسناد مناقصه.
  • ارجاع بررسی فنی پیشنهادها به کمیته فنی بازرگانی در مناقصات دو مرحله ای.
  • تعیین برندگان اول و دوم مناقصه.
  • تنظیم صورتجلسات مناقصه.
  • تصمیم گیری درباره تجدید یا لغو مناقصه.

هیأت رسیدگی به شکایات

علاوه بر کمسیون مناقصه برای برگزاری مناقصات، به منظور رسیدگی به دعاوی بین مناقصه گر و مناقصه گزار هیأت رسیدگی به شکایات در سازماندهی مناقصات جای می گیرد. اساسنامه هیأت رسیدگی به شکایات، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

وظایف هیأت رسیدگی به شکایات

  • رسیدگی به اعتراضات مربوط به اجرا نشدن هر یک از مواد این قانون.
  • صدور رأی تجدید یا لغو مناقصه.

موارد زیر مشمول رسیدگی از سوی هیأت رسیدگی به شکایات نیست:

  • معیارها و روش های ارزیابی پیشنهادها.
  • ترجیح پیشنهاد دهندگان داخلی.
  • اعتراضاتی که یک ماه پس از اعتبار پیشنهادها ارسال شده باشد.
  • شکایت برندگان مناقصات پس از انعقاد قرارداد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>