اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرامیک

اگرچه چسب های طبیعی و چسب های اپوکسی به صورت مشابه نصب می شوند، اما کارکرد و مشخصات فیزیکی آن ها متفاوت است. به عنوان مثال اپوکسی باید مخلوط شود در حالی چسب های طبیعی بدون مخلوط نمودن مستقیماً مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، برای نصب با استفاده از چسب اپوکسی به مهارت بیشتری نیاز است.

بکارگیری چسب

چسب باید برای برقراری اتصال مکانیکی و پوشش مناسب دندانه دار شود. حداقل ضخامت چسب بین سرامیک و پشت بند، 1 میلی متر است.نصب سرامیک باید بر روی دیوارهای بنایی یا بتن خشک و هموار صورت پذیرد. در نصب سرامیک با چسب اپوکسی یا چسب طبیعی، ملات بستر باید 24 ساعت یا بیشتر در دمای 21 درجه سانتی گراد عمل آوری شده و پیش از نصب سرامیک باید به طور کامل خشک شده باشد. سرامیک باید بر روی چسب، فشار داده شده تا از اتصال چسب با سرامیک در حالی که فاصله و انطباق درز به صورت دقیق حفظ شده است، اطمینان حاصل شود. حداقل درز برای گروت ریزی باز نگه داشته شود.

نصب سرامیک با ملات سیمان پرتلند خشک یا ملات سیمان پرتلند لاتکس

ملات های خشک و ملات های سیمان پرتلند لاتکس می تواند به صورت یک لایه اتصال با ضخامت 2 میلی متری برای اتصال سرامیک به بستر ملات سیمان پرتلند که هنوز کارا است، به کار برده شود. آن ها همچنین می توانند بر روی بستر ملات سیمان پرتلند عمل آورده شده یا دیوار های پشتیبان سیمانی مورد استفاده قرار گیرند. در شرایط معمول، عمل آوری 20 ساعته در دمای 21 درجه سانتی گراد کافی است اما عمل آوری بیشتر بستر ملات تا حدود 10 روز مطلوب است.

مواد تشکیل دهنده خشک به مقدار آب توصیه شده اضافه شود. به آهستگی و به صورت یکنواخت مخلوط شوه و اجازه داده شود که ملات به مدت 15 دقیقه بماند، آنگاه دوباره مخلوط شود. آب، ملات اضافه یا دیگر مواد تشکیل دهنده نباید بعد از زمان کشته شدن ملات، اضافه شود.روانی ملات باید به گونه ای باشد که در صورت استفاده از کمچه شیاردار، شیار ایجاد شده در ملات جاری نشده و افت ننماید.در هنگام استفاده، هر از چند گاهی ملات باید دوباره مخلوط شود. آب اضافی یا مصالح تازه بعد از اختلاط اولیه نباید اضافه شود. ملات نباید بعد از اولین گیرش مورد استفاده قرار گیرد.

اختلاط ملات های سیمان پرتلند لاتکس

ملات سیمان پرتلند لاتکس به گونه ای که در اینجا ذکر شده است باید مخلوط شود.از مخلوط ملات خشک بسته بندی شده استفاده شود.مخلوط ملات خشک به مقدار آب یا لاتکس تعیین شده توسط سازنده اضافه شود و اختلاط به صورت یکنواخت برای به دست آوردن ملات با رطوبتی یکنواخت از نظر بصری و کامل انجام شود.ملات های thin-setسیمان پرتلند لاتکس به دو شکل موجود است.

هر دو نوع مخلوط های خشک هستند که یکی - نیازمند اضافه نمودن لاتکس مایع در هنگام اختلاط است. در این حالت به دستورالعمل های سازنده برای لاتکس مایع توجه شود. شکل دوم یک پودر خشک و پلیمرهای خشک مخلوط شده در کارخانه است که تنها در هنگام اختلاط باید به آن ها آب اضافه شود. در این حالت به دستورالعمل های سازنده ملات توجه شود.روانی ملات باید به گونه ای باشد که در صورت استفاده از کمچه شیاردار، شیار ایجاد شده در ملات نباید جاری شده و افت نماید.در هنگام استفاده، هر از چند گاهی ملات را دوباره مخلوط نمایید. آب اضافی یا مصالح تازه بعد از اختلاط اولیه نباید اضافه شود. ملات نباید بعد از اولین گیرش مورد استفاده قرار گیرد.

نصب سرامیک بر روی دیوار

سطح باید به صورت سرتاسری تمیز شود و اگر خیلی خشک است، مرطوب شده ولی اشباع نشود.
ملات با استفاده از سمت تخت کمچه در ابعاد سطحی که کمتر از ابعاد سرامیک است اعمال شود. با استفاده از یک کمچه دندانه دار، ملات شانه شده تا بستری یکنواخت روی سطح پشت بند تراشیده به دست آید.

سطح به صورت یکنواخت بدون نقاط خالی، با میزان ملات کافی به منظور اطمینان از ضخامت ملات حداقل 2 میلی متر بین سرامیک و پشت بند پس از آنکه سرامیک در موقعیت جا زده شد، پوشش داده شود. سرامیک نباید بر روی ملات که خاصیت چسبدگی خود را از دست داده است اعمال شود.

نصب خشک سرامیک

یک روش نصب سرامیک های مورد استفاده در نمای سرامیکی روش نصب خشک است. مشخصات و الزامات سرامیک های پورسلان یا سرامیک های تهویه شونده Terra Cotta در روش در استاندارد ملی 25 ISIRI آورده شده است. اجزای یک سیستم نصب خشک سرامیک به شرح زیر است.ریل های قائم آلومینیومی با درزبند که به دیوار پشتیبان به وسیله براکت ها و بست های مورد نیاز متصل شده است.

بست های آلومینیومی با واشرهای عایق که بست ها به ریل ها به نحو مناسبی متصل می شوند و واشرها مانع ایجاد صدای لرزش حاصل از باد می شوند.پانل های سرامیکی با ابعاد استاندارد که توسط بست ها مهار می شوند بست های آلومینیومی در حفره های قطعات قائم آلومینیومی کار گذاشته می شود و از درز بند برای جلوگیری نفوذ هوا به پشت سرامیک ها استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>